Η επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης στην αποτελεσματική διοίκηση ανθρώπινων πόρων στο χώρο της εκπαίδευσης: ο ρόλος της ηγεσίας

Περίληψη

Στόχος της διδακτορικής αυτής διατριβής είναι να ερευνήσει την επίδραση της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών στην ηγετική συμπεριφορά, αφοσίωση και αποτελεσματικότητά στο έργο τους αλλά και στην ικανοποίηση που αποκομίζουν από αυτό. Η μεθοδολογία της έρευνας περιλάμβανε τη χρήση ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων με εκπαιδευτικούς (n =332) και διευθυντές (n= 51) πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Αττικής και Πειραιά. Τα αποτελέσματα - με τη μέθοδο της ανάλυσης δομικών μοντέλων (SEM) - έδειξαν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη έχει μία υψηλή άμεση θετική επίδραση τόσο στην ηγετική συμπεριφορά (beta=0,48, p < 0,01) όσο και στην αποτελεσματικότητα (beta=0,43, p < 0,01) των εκπαιδευτικών, εξηγώντας ένα αρκετό υψηλό ποσοστό διακύμανσης. Ειδικά για τους διευθυντές φάνηκε ότι η συναισθηματική νοημοσύνη έχει μία υψηλή έμμεση θετική επίδραση στην αποτελεσματικότητα μέσω των ηγετικής τους συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα της παρούσας διατριβής θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this doctoral thesis is to investigate the impact of teachers' emotional intelligence on leadership, commitment and effectiveness in their work and on the satisfaction they gain from it. The methodology included the use of questionnaires and interviews with teachers (n =332) and principals (n= 51) of primary and secondary schools of Attica and Piraeus. The results - using the method of Structural Equation Modeling (SEM) - showed that emotional intelligence has a high direct positive effect on both leadership behavior (beta=0.48, p < = 0.01) and on teachers' effectiveness (beta=0.43, p < 0.01), explaining a relatively high percentage of variance. Especially for principals, it seemed that emotional intelligence has a high indirect positive effect on effectiveness through their leadership behavior. The results of this thesis could be used practically for more efficient human resource management in the field of education. In particular, emotional intelligence and leadership coul ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32266
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32266
ND
32266
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of emotional intelligence on effective human resources management in the field of education: the role of leadership
Συγγραφέας
Ιορδάνογλου, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπουραντάς Δημήτριος
Παπαλεξανδρή Νάνσυ
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Σκούρας Αθανάσιος
Κοκκινάκη Φλώρα
Βακόλα Μαρία
Νικολάου Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη; Εκπαίδευση, Ηγεσία στο χώρο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
356 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)