H ψυχική ανθεκτικότητα παιδιών σχολικής ηλικίας και η διαφοροποίησή τους ως προς τον παράγοντα μαθησιακές δυσκολίες

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερεύνησε την έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας και την επίδραση των ατομικών παραγόντων σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικών σχολείων. Η ψυχική ανθεκτικότητα ορίστηκε ως δυναμική διαδικασία κατά την οποία το άτομο εμφανίζει θετική προσαρμογή παρά τις όποιες δύσκολες καταστάσεις αντιμετωπίζει και προάγεται με τη βοήθεια των προστατευτικών παραγόντων, ενώ εμποδίζεται από παράγοντες επικινδυνότητας. Οι ατομικοί παράγοντες της αυτοεκτίμησης, της αυτοαποτελεσματικότητας, της ικανότητας διαχείρισης προβλημάτων, των δυσπροσαρμοστικών συμπεριφορών και του άγχους εξετάστηκαν σε δείγμα 1208 μαθητών με κανονικές επιδόσεις και 149 μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ) σε σχολεία της Αχαΐας με Τμήματα Ένταξης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν ελάχιστη επίδραση των δημογραφικών χαρακτηριστικών (Φύλο, Τάξη φοίτησης και Περιοχή διαμονής) για το δείγμα των μαθητών με κανονικές επιδόσεις και καμιά επίδραση για το δείγμα των μαθητών με ΜΔ. Οι μαθητές με κανονικές επιδόσεις εμφά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral dissertation investigated the concept of resilience and the impact of individual factors on 5h and 6h grade primary school students. Resilience has been defined as a dynamic process in which a person has a positive adaptation despite any difficult situations he or she encounters and promotes with the help of protective factors while being hindered by risk factors. Individual factors, such as self-esteem, self-efficacy, coping, maladaptative behavior and anxiety were examined in a sample of 1208 students with normal performance and 149 students with Learning Disabilities (LD) in Achaia's schools (Region of Western Greece) with resource classrooms. The results showed a minimal effect of the demographic characteristics of sex, class and the residence area on the sample of the students with normal performance and no effect on the sample of students with LD. Students with average performance showed greater resilience, self-esteem and self-efficacy when compared to stude ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44131
ND
44131
Εναλλακτικός τίτλος
Resilience of school-age children with and without learning difficulties
Συγγραφέας
Παπακωνσταντινοπούλου, Αρτεμισία του Ιωάννης
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δημάκος Ιωάννης
Διακογιώργη Κλεοπάτρα
Παναγιωτοπούλου Πετρούλα
Νικολάου Γεώργιος
Σπινθουράκη Ιουλία
Βασιλόπουλος Στέφανος
Λεοντόπουλου Σόφία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχική ανθεκτικότητα; Αυτοεκτίμηση; Αυτοαποτελεσματικότητα; Ικανότητα διαχείρισης προβλημάτων; Δυσπροσαρμοστικές συμπεριφορές; Άγχος; Μαθητές με ΜΔ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
315 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)