Η μορφολογική και συντακτική επίγνωση ως δείκτες πρόβλεψης των αναγνωστικών δυσκολιών σε παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η ανάγνωση είναι μια πολύπλοκη γνωστική διαδικασία που απαιτεί την ενεργοποίηση γνωστικών και μεταγλωσσικών δεξιοτήτων, με τη Φωνολογική Επίγνωση (ΦΕ) να κατέχει την κυρίαρχη θέση. Ωστόσο, η ΦΕ φαίνεται να μην αποτελεί το μοναδικό παράγοντα εκμάθησης της ανάγνωσης, καθώς μη φωνολογικές δεξιότητες, όπως η Μορφολογική Επίγνωση (ΜΕ), η Συντακτική Επίγνωση (ΣΕ) και το Λεξιλόγιο έχουν εξίσου σημαντική συνεισφορά στην ανάπτυξη της αναγνωστικής λειτουργίας. Επίσης τα παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες αποδεικνύεται πως έχουν περιορισμένες δεξιότητες ΜΕ και ΣΕ σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους.Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να περιγράψει τις μορφοσυντακτικές δεξιότητες παιδιών των τριών πρώτων τάξεων του δημοτικού και των μαθητών της Γ΄ τάξης με μαθησιακές δυσκολίες ανάγνωσης (ΜΔ ανάγνωσης) καθώς και των Α΄ και Β΄ τάξεων με φτωχή ανάγνωση. Ο προσδιορισμός της συνεισφοράς των δεξιοτήτων ΜΕ και ΣΕ στην αναγνωστική λειτουργία θα διευκολύνει την έγκαιρη διδακτική παρέμβαση και κατά συνέπεια τ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27604
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27604
ND
27604
Συγγραφέας
Ρόθου, Κυριακούλα (Πατρώνυμο: Μ.)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Παντελιάδου Σουζάνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ερμηνευτικά μοντέλα αποκωδικοποίησης; Μοντέλα αναγνωστικής κατανόησης; Μορφολογική επίγνωση; Συντακτική επίγνωση; Ανάγνωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
310 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)