Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: εμπειρική διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών/τριων για το πρόγραμμα της πρακτικής άσκησης του Π.Τ.Δ.Ε. πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Περίληψη

Η Πρακτική Άσκηση αποτελεί ουσιαστικό και αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης των υποψήφιων εκπαιδευτικών στα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Ο ρόλος της στη σύνδεση των θεωρητικών σπουδών με την εκπαιδευτική – διδακτική πράξη και η συμβολή της για μια ολοκληρωμένη αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών θεωρούνται καθοριστικής σημασίας. Σκοπός της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με βάση τις απόψεις των υποψήφιων εκπαιδευτικών που συμμετείχαν σε αυτό. Επιδιώξαμε να διαπιστώσουμε εάν επιτυγχάνονται οι γενικοί αλλά και οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος, να εντοπίσουμε τυχόν αδυναμίες ή πρακτικά και οργανωτικά ζητήματα και να προσπαθήσουμε να τα ερμηνεύσουμε. Το δείγμα ήταν σταθερό κατά τη διάρκεια της έρευνας και το αποτέλεσαν οι φοιτητές/τριες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Πρακτικής Άσκησης και ολοκλήρωσαν και τις τρεις φάσεις τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teaching Practice is an essential and integral part of preservice teacher training. In this study, we investigated its role in guiding and supporting student work, and whether or not it contributed to their successful completion of a teacher education program. The role of Teaching Practice in linking theoretical studies with educational – practical application and its contribution to an integrated initial teacher education is considered crucial. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of the Teaching Practice Program at the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia, based on the views of the participating teacher candidates. We sought to determine whether the general and individual objectives of the program were achieved, to identify any weaknesses or practical and organizational issues and to try to interpret them. The sample was stable during the research and consisted of the students who participated in the Teaching Practice and completed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59751
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59751
ND
59751
Εναλλακτικός τίτλος
Teachers' education: empirical investigation of students' opinions on the teaching practice program of the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia
Συγγραφέας
Σταυρίδης, Παύλος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδανίδης Γεώργιος
Ηλιάδου Σοφία
Θεοδώρου Δημήτριος
Πλιόγκου Βασιλική
Αναστασίου Σοφία
Τζιφόπουλος Μενέλαος
Κηπουροπούλου Ευμορφία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Πρακτική άσκηση; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Αρχική Κατάρτιση Εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)