Όταν η γλωσσική πολιτική και η παιδαγωγική συγκρούονται: οι ασκούμενες γλωσσικές πολιτικές μαθητών και εκπαιδευτικών σε ένα αγγλόφωνο νηπιαγωγείο στην Ελλάδα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

An international school (BES) in Greece, overwhelmingly attended by Greek origin children, has adopted, as its language policy, English as the ‘official’ medium of interaction, including in the Reception classroom, the target of this research. That is, through its language policy, the school aims to promote the learning and use of English throughout school. At the same time, the school has adopted ‘free interaction’ in designated play areas as its pedagogical approach. The aim of this approach is to promote learners’ autonomy and, in the particular case, it could be interpreted as including the possibility of using Greek. Thus, a conflicting situation has developed: how to reconcile the school’s English monolingual language policy and the pedagogical approach in the play areas? Reception educators are expected to police the use of English in the kids’ play areas without however undermining children’s autonomy and/or disrupting their ‘free interaction’. The feelings and views expressed ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29901
ND
29901
Εναλλακτικός τίτλος
When language policy and pedagogy conflict: Pupils' and educators' 'practiced language policies' in an English-medium kindergarten classroom in Greece
Συγγραφέας
Παπαγεωργίου, Ιφιγένεια Παύλος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
University of Edinburgh. College of Humanities and Social Scince
Εξεταστική επιτροπή
Seedhouse Paul
Joseph John
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική πολιτική; Διεθνή σχολεία; Διγλωσσία; Γλωσσική επιλογή
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
309 σ., ευρ.