Περίληψη
Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι ο τομέας της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε επίπεδα εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας. Η έρευνα εξετάζει την επίδραση των δαπανών εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, περιλαμβανομένων των δασκάλων και του διοικητικού προσωπικού, από το 1999 έως το 2021. Αυτή η περίοδος περιλαμβάνει σημαντικά γεγονότα, όπως την ελληνική χρηματοπιστωτική κρίση και τα επακόλουθα μέτρα λιτότητας, παρέχοντας μια συνολική εικόνα των επιπτώσεων των χρηματοοικονομικών περιορισμών στον τομέα της εκπαίδευσης. Επιστημονικές Συνεισφορές 1. Παρέχει μια ισχυρή εμπειρική ανάλυση της επίδρασης των δαπανών εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα, επισημαίνοντας τις βραχυπρόθεσμες και μακροχρόνιες επιδράσεις των χρηματοοικονομικών επενδύσεων στην εκπαίδευση. 2. Προσφέρει μια λεπτομερή εξέταση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών στον δημόσιο τομέα εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενσωμα ...
Ο στόχος αυτής της μελέτης είναι ο τομέας της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, εστιάζοντας σε επίπεδα εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας. Η έρευνα εξετάζει την επίδραση των δαπανών εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, περιλαμβανομένων των δασκάλων και του διοικητικού προσωπικού, από το 1999 έως το 2021. Αυτή η περίοδος περιλαμβάνει σημαντικά γεγονότα, όπως την ελληνική χρηματοπιστωτική κρίση και τα επακόλουθα μέτρα λιτότητας, παρέχοντας μια συνολική εικόνα των επιπτώσεων των χρηματοοικονομικών περιορισμών στον τομέα της εκπαίδευσης. Επιστημονικές Συνεισφορές 1. Παρέχει μια ισχυρή εμπειρική ανάλυση της επίδρασης των δαπανών εκπαίδευσης στην οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα, επισημαίνοντας τις βραχυπρόθεσμες και μακροχρόνιες επιδράσεις των χρηματοοικονομικών επενδύσεων στην εκπαίδευση. 2. Προσφέρει μια λεπτομερή εξέταση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών στον δημόσιο τομέα εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ενσωματώνοντας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά δεδομένα για την αξιολόγηση της ικανοποίησης από τη δουλειά, του κινδύνου απόλυσης και των βαθμολογιών αξιολόγησης των καθηγητών. 3. Χρησιμοποιεί το μοντέλο παλινδρόμησης Instrumental Variable – Two-staged Least Squares (IV-2SLS) για να συλλάβει με ακρίβεια τις αιτιώδεις σχέσεις μεταξύ των δαπανών εκπαίδευσης, της οικονομικής ανάπτυξης και των συνθηκών εργασίας, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία των ευρημάτων. 4. Αναλύει τις επιπτώσεις της ελληνικής δημοσιονομικής κρίσης και των επακόλουθων μέτρων λιτότητας στις δαπάνες εκπαίδευσης και την οικονομική ανάπτυξη, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες για διαμορφωτές πολιτικής και ερευνητές που ενδιαφέρονται για τη διαχείριση κρίσεων και την οικονομική ανάκαμψη. 5.Προτείνει εφαρμόσιμες συστάσεις για τους policymakers προκειμένου να βελτιστοποιήσουν τις δαπάνες εκπαίδευσης, να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης και να ενισχύσουν τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών, προάγοντας τελικά την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική εξέλιξη. 6. Συμβάλλει στο υπάρχον σώμα γνώσεων σχετικά με τη θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου, εξερευνώντας τις σύνθετες και εξαρτώμενες από το πλαίσιο σχέσεις μεταξύ δαπανών εκπαίδευσης και οικονομικών αποτελεσμάτων, ιδιαίτερα σε μια οικονομία που πλήττεται από κρίση όπως η Ελλάδα. 7. Καλύπτει ένα κενό στη βιβλιογραφία, επικεντρώνοντας στην Ελλάδα, προσφέροντας μια μελέτη περίπτωσης που μπορεί να συγκριθεί με άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν παρόμοιες οικονομικές προκλήσεις, παρέχοντας έτσι μια ευρύτερη κατανόηση των παγκόσμιων επιπτώσεων των δαπανών εκπαίδευσης. 8. Εδραιώνει ένα μεθοδολογικό πλαίσιο και εμπειρικά ευρήματα που μπορούν να χρησιμεύσουν ως αναφορά για μελλοντικές μελέτες σχετικά με τις δαπάνες εκπαίδευσης, την οικονομική ανάπτυξη και τις εργασιακές συνθήκες, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες περιβαλλοντικές συνθήκες.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The object of this study is the Greek public education sector, focusing on primary, secondary, and tertiary education levels. The research investigates the impact of education spending on the economic growth of Greece and the working conditions of educators, including teachers and administrative staff, from 1999 to 2021. This period encompasses significant events, such as the Greek financial crisis and subsequent austerity measures, providing a comprehensive view of the effects of financial constraints on the education sector. Scientific Contributions 1. Provides a robust empirical analysis of the impact of education spending on economic growth in Greece, highlighting the short-term and long-term effects of financial investments in education. 2. Offers a detailed examination of the working conditions of educators in the Greek public education sector, incorporating both qualitative and quantitative data to assess job satisfaction, attrition risk, and teacher appraisal scores. 3. Utilize ...
The object of this study is the Greek public education sector, focusing on primary, secondary, and tertiary education levels. The research investigates the impact of education spending on the economic growth of Greece and the working conditions of educators, including teachers and administrative staff, from 1999 to 2021. This period encompasses significant events, such as the Greek financial crisis and subsequent austerity measures, providing a comprehensive view of the effects of financial constraints on the education sector. Scientific Contributions 1. Provides a robust empirical analysis of the impact of education spending on economic growth in Greece, highlighting the short-term and long-term effects of financial investments in education. 2. Offers a detailed examination of the working conditions of educators in the Greek public education sector, incorporating both qualitative and quantitative data to assess job satisfaction, attrition risk, and teacher appraisal scores. 3. Utilizes the Instrumental Variable – Two-staged Least Squares (IV-2SLS) regression model to accurately capture the causal relationships between education spending, economic growth, and working conditions, ensuring the robustness of the findings. 4. Analyzes the effects of the Greek financial crisis and subsequent austerity measures on education spending and economic growth, providing valuable insights for policymakers and researchers interested in crisis management and economic recovery. 5. Proposes actionable recommendations for policymakers to optimize education spending, improve the quality of education, and enhance the working conditions of educators, ultimately fostering economic growth and social development. 6. Adds to the existing body of knowledge on human capital theory by exploring the complex and context-dependent relationships between education spending and economic outcomes, particularly in a crisis-affected economy like Greece. 7. Fills a gap in the literature by focusing on Greece, offering a case study that can be compared with other countries facing similar economic challenges, thus providing a broader understanding of the global implications of education spending. 8. Establishes a methodological framework and empirical findings that can serve as a reference for future studies on education spending, economic growth, and working conditions, both in Greece and other contexts.
περισσότερα