Η διεπιστημονική προσέγγιση του μαθήματος της οικονομίας στα πλαίσια του γενικού λυκείου: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση

Περίληψη

Το γενικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η παρούσα διδακτορική διατριβή, είναι αυτό του σύγχρονου ελληνικού ΓΕΛ και οι λύσεις που φιλοδοξεί να προτείνει σχετίζονται με τον τρόπο λειτουργίας του. Μια μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι να δημιουργήσουν συνθήκες μέσα στις οποίες οι μαθητές τους θα δραστηριοποιηθούν, για να ανακαλύψουν οι ίδιοι τη γνώση, τη χρησιμότητά της και την πρακτική της εφαρμογή. Αφετηρία προς αυτήν την κατεύθυνση, μπορεί να αποτελέσει η συσχέτιση του μαθήματος με την πραγματικότητα που βιώνουν οι μαθητές και η δημιουργία συναισθηματικά θετικών εμπειριών για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Μία από τις μεθόδους διδασκαλίας που μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη, είναι η διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης.Ο γενικός σκοπός αυτής της εργασίας είναι να δημιουργήσει ένα νέο και πιο ευρύ πλαίσιο διδασκαλίας των οικονομικών εννοιών, προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα του ΓΕΛ. Παράλληλα, στοχεύει στο να συσχετίσει τη διδασκαλία της Οικονομίας με άλλα σχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research aims at offering a new perspective at the way that modern Greek Lyceum operates. A great challenge that teachers are facing, within its’ framework, is to create the right conditions for active learning and to help students discover knowledge and its’ use in their everyday life. A first step towards that direction is to interconnect school subjects with real life and to create emotionally positive experiences both for students and for teachers. Moreover, in order to have an educational system that creates active citizens, we should help students a) understand the interrelationship of school subjects, b) realize the complexity of problems and the necessity of using concepts and ideas from different disciplines in order to solve them and c) acquire an holistic approach to knowledge. Consequently, there is a need for teaching approaches that can attain the abovementioned goals. Interdisciplinary approaches can be proved to be useful in this effort.The main goal of this ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39206
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39206
ND
39206
Εναλλακτικός τίτλος
A theoretical and empirical interdisciplinary approach of economics within the Greek lyceum
Συγγραφέας
Πλιάκης, Ηρακλής (Πατρώνυμο: Στυλιανός)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Μακρίδου – Μπούσιου Δέσποινα
Τσόπογλου Σταύρος
Κατσούλη – Κάτου Ελένη
Νίκας Χρήστος
Καραγιάννη Στέλλα
Βαλκάνος Ευθύμιος
Σιπητάνου Αθηνά
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διεπιστημονικότητα; Διδακτική της οικονομίας; Ολιστική προσέγγιση της γνώσης; Γενικό λύκειο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
vii, 327 σ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)