Η μη γραμμική δομή στην κινηματογραφική αφήγηση: η εφαρμογή της και πώς επηρεάζει την εμπλοκή του θεατή

Περίληψη

Η πιο γνωστή μορφή αφήγησης που συναντάται στον κινηματογράφο είναι η κλασσική αφήγηση. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι εναλλακτικού είδους αφηγήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί. Μέρος αυτών αποτελούν και οι μη γραμμικές αφηγήσεις, ταινίες στις οποίες ο χρόνος της αφήγησης διασπάται. Χαρακτηριστικό των αφηγήσεων αυτών είναι ότι τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η ενεργοποίηση του ταυτοποιητικού μηχανισμού στις κλασσικές αφηγήσεις παύουν να υφίστανται, κι έτσι δημιουργείται το ερώτημα αν μπορούν να υπάρξουν άλλα μέσα με τα οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί αυτός ο μηχανισμός στους θεατές, κι αν όχι, με ποιος τρόπους μπορούν οι αφηγήσεις αυτές να κάνουν τους θεατές να εμπλακούν με την ιστορία. Η παραπάνω ερώτηση αποτελεί και το ερευνητικό ερώτημα της παρούσας έρευνας. Η έρευνα, εξετάζοντας και λαμβάνοντας υπόψη ένα μεγάλο κομμάτι ερευνητικών δεδομένων πάνω στην μη γραμμική αφήγηση, καταλήγει ότι οι μη γραμμικές αφηγήσεις μπορούν, κάνοντας τους θεατές να χρησιμοποιήσουν ορισμένες λειτουργίες τους, ν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

One of the most known narrative forms in cinema is the classical narration. However, over the last few years, the alternative forms of narration have been multiplied. Non linear narratives, which are films in which the presentation of time is fractured, are a part of these forms of narration. A very distinctive feature of these films is that the means by which the identification mechanism is activated in classical narrations can’t be applied in non linear narratives. As a result, a question which arises is if there can be other means by which the identification mechanism can be activated by the spectator, and if not, then by which means can these narratives make the spectator feel involved in the story. The above question constitutes the research question of this thesis. The thesis, after examining and taking into consideration a great number of research data on non linear narratives, concludes that the non linear narratives are able to make the spectator feel involved in the story men ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57671
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57671
ND
57671
Εναλλακτικός τίτλος
Non linear structure in film narration: its application and how it affects spectator's involvement
Συγγραφέας
Γερολύμπου, Αθηνά (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Κινηματογράφου
Εξεταστική επιτροπή
Ιωσηφέλης Παναγιώτης
Αδάμου Χριστίνα
Χούρσογλου Περικλής
Κολαξίζης Ιωάννης
Κουτσιαμπασάκος Δημήτριος
Γούσιος Χρήστος
Σκοπετέας Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Λέξεις-κλειδιά
Μη γραμμική αφήγηση; Εναλλακτικές αφηγήσεις; Χρόνος; Ταυτοποιητικοί μηχανισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)