Εικονογραφημένες γυναίκες σε Ανατολή και Δύση: μια καλλιτεχνική διαπολιτισμική προσέγγιση

Περίληψη

1. Nεφερτάρη, Μαρία των Μεδίκων, Σαλαμπώ, είναι τα ονόματα των εικονογραφημένων γυναικών. Αιγυπτιακή τέχνη του νέου Βασιλείου, μπαρόκ και επιστημονική φαντασία είναι η εικαστική ατμόσφαιρά τους. Αιγύπτιοι καλλιτέχνες-τεχνίτες, Ρούμπενς, Ντρουγιέ, d'après Φλωμπέρ, είναι ο "πολιτισμός" της εργασίας αυτής. 2. Η εργασία αυτή έχει στόχο την μελέτη και την σύγκριση τριών εικονογραφημένων αφηγημάτων, που δεν έχουν συσχετισθεί μέχρι σήμερα και την επαναδιαπραγμάτευση της έννοιας του Μεταμοντέρνου, με αφετηρία πολιτισμική-γεωγραφική και πιο συγκεκριμένα οι έννοιες και οι διατυπώσεις του Μεταμοντέρνου στην Ανατολή και τη Δύση. Έτσι, ενώ στη Δύση, μεταμοντέρνο θεωρείται ό,τι μας καλεί σε μια σειρά καλλιτεχνικών - προσωπικών εμπλοκών με το «έργο»-πολιτισμικό δημιούργημα, είτε η θέση μας είναι αυτή του δημιουργού, είτε του αποδέκτη-κοινού, στην Ανατολή οι οποιεσδήποτε μορφές προσωπικής εμπλοκής εμπεριέχονται στη σφαίρα του αυτονόητου, ερμηνεύονται όμως παράλληλα υπό το πρίσμα του Οριενταλισμού. 3. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

1. Nefertari, Maria de Medici, Salammbo. Three women painted in different times and different styles. The visual art is that of the Egyptian New Kingdom art, the baroque era and science-fiction. The cultural climate is that of the Egyptian artists-artisans, Rubens and Druillet “d'après Flaubert”. 2. This work studies and compares three "painted stories" which have not been associated so far. It revisits the concept of Postmodernism through a geo-cultural point of view by analyzing the concepts, the language and the perceptions of Postmodernism in Eastern and Western countries. While in the West Postmodernism is about a series of personal and artistic interactions with the work, depending on whether one is author or recipient, in the East the personal interaction is based on immediate sensations, and is also interpreted through the prism of Orientalism. 3. This study, submitted as my doctoral thesis to the department of Culture Technology and Communication of the Aegean University of My ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26065
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26065
ND
26065
Εναλλακτικός τίτλος
Portraits of women in the East and the West: art beyond culture and civilisation
Συγγραφέας
Ναβροζίδου, Ελένη (Πατρώνυμο: Θεόδωρος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Σαμπανίκου Ευαγγελία
Βερνίκος Νικόλαος
Παβλογεωργάτος Γεράσιμος
Δασκαλοπούλου Σοφία
Στάθη Ειρήνη
Γκαντζιάς Γεώργιος
Σπηλιόπουλος Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Γυναίκες; Μεταμοντέρνο; Αρχαία αιγυπτιακή τέχνη; Μπαρόκ; Επιστημονική φαντασία; Κόμικς; Βασίλισσα; Εικονογραφικό πρόγραμμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
399 σ., εικ., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)