Κινηματογραφική Εκπαίδευση: δυνατότητες και προκλήσεις στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή εξετάζονται οι προϋποθέσεις, οι στόχοι και οι δυνατότητες που προκύπτουν από την Κινηματογραφική Εκπαίδευση και συστήνεται η ένταξή της ως αυτόνομου επιστημονικού πεδίου στην παιδαγωγική διαδικασία. Διερευνώνται κριτικά οι προκλήσεις της ενσωμάτωσης του κινηματογράφου στην τυπική εκπαίδευση και προτάσσεται η συνακόλουθη προσέγγιση των ταινιών ως αισθητικών και πολιτισμικών προϊόντων στο πλαίσιο των τεχνών (arts), αντλώντας από το γαλλικό παράδειγμα και το έργο του Alain Bergala. Προκειμένου να συγκροτηθεί ένα θεωρητικό πλαίσιο για τον λειτουργικό συσχετισμό του κινηματογράφου με την εκπαίδευση, προτείνεται η νοηματοδότηση και η σύνδεση της Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης με τη θεωρία και την ιστορία του κινηματογράφου, τις πολιτισμικές σπουδές, την κριτική θεωρία και την κριτική παιδαγωγική, άλλες παιδαγωγικές θεωρίες και θεωρίες των αναλυτικών προγραμμάτων, καθώς και τις αντιλήψεις που προβάλλονται στο πλαίσιο της Κοινωνιολογίας της παιδικής ηλικίας. Στο πλαίσιο της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines the conditions, goals and possibilities that arise from Film Education and recommends their inclusion as an autonomous scientific field in the pedagogical process. The challenges of the integration of cinema in formal education are critically investigated and the consequent approach of films as aesthetic and cultural products in the arts is proposed, drawing on the French example and the work of Alain Bergala. In order to establish a theoretical framework for the functional correlation of cinema with education, it is proposed to interpret and link Film Education with the theory and history of cinema, cultural studies, critical theory and critical pedagogy, other pedagogical theories and curriculum theories, as well as the perceptions put forward in the context of Child Sociology. The dissertation provides a historical overview of the introduction of cinema into education, identifying a number of issues that have reoccurred to the scientific debate over tim ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49261
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49261
ND
49261
Εναλλακτικός τίτλος
Film Education: possibilities and challenges in the context of formal education
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Κινηματογράφου
Εξεταστική επιτροπή
Κολαξίζης Ιωάννης
Μπίμπου-Νάκου Ιωάννα
Αδάμου Χριστίνα
Γούσιος Χρήστος
Καφέτσιος Κωνσταντίνος
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Παυλίδης Περικλής
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογραφική εκπαίδευση; Κινηματογραφική παιδεία; Κινηματογραφική θεωρία; Πολιτισμικές σπουδές; Κριτική παιδαγωγική; Κοινωνιολογία παιδικής ηλικίας; Εκπαίδευση - γραμματισμός στα μέσα; Παιδαγωγική του κινηματογράφου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
441 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)