Μουσείο και κοινό: αξιολόγηση εκπαιδευτικών δράσεων και ελεύθερων σχολικών επισκέψεων στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εντάσσεται στις μελέτες επισκεπτών μουσείων. Σκοπός της είναι να συζητηθεί η αξιολόγηση εκπαιδευτικών δράσεων και ελεύθερων σχολικών επισκέψεων σε μουσειακό περιβάλλον. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχτηκε το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού ως μελέτη περίπτωσης, καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο δημόσιο μουσείο, με πολύχρονη εκπαιδευτική δράση και καταγεγραμμένη εκπαιδευτική πολιτική. Από τις ομάδες κοινού που επισκέπτονται το Μουσείο επιλέχτηκαν οι σχολικές ομάδες, που είναι η σημαντικότερη ομάδα στην οποία στοχεύει το Τμήμα Εκπαίδευσης του Μουσείου. Η έρευνα διεξήχθη με ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε ολική αξιολόγηση με τη χρήση ερωτηματολογίων για δύο από τις πιο πρόσφατες εκπαιδευτικές δράσεις του Μουσείου από μαθητές/μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους και αξιολόγηση της εμπειρίας επίσκεψής τους. Επίσης, καταγράφηκε με ερωτηματολόγια η εμπειρία της απλής/ελεύθερης επίσκεψ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present doctoral thesis falls within the field of Museum Visitor Studies. Its aim is tο evaluate school educational activities and simple school visits in the museum. For the purposes of this thesis, the Museum of Byzantine Culture was selected as case study, as it is a state museum with wide experience in educational activities and a well-defined educational policy. Of the various groups visiting the Museum, school groups were chosen on the grounds that it is the most important group the Department of Education of the Museum targets at. The research was conducted with quantitative and qualitative methods. Particularly, an evaluation was carried out with use of questionnaires on two of the most recent educational activities of the Museum and the museum visiting experience of both primary and secondary education students and their accompanying teachers. An evaluation of the museum visiting experience was also carried out for primary and secondary education students who visited the m ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57052
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57052
ND
57052
Εναλλακτικός τίτλος
Museum and visitors: evaluating school educational activities and simple school visits at the Museum of Byzantine Culture
Συγγραφέας
Φουρλίγκα, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Ανδρέου Ανδρέας
Δημητριάδου Αικατερίνη
Ηλιάδου Σοφία
Θωίδης Ιωάννης
Καθάριου Κλεοπάτρα
Κανάρη Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Πολιτιστική διαχείριση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μουσειακή εκπαίδευση; Μουσειοπαιδαγωγική; Εκπαιδευτικά προγράμματα; Αξιολόγηση; Έρευνα κοινού; Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.