Ιστορική εκπαίδευση στο σχολείο και το μουσείο: έκφραση ιστορικής σκέψης μαθητών 13 και 16 ετών σε μουσειακό και σχολικό περιβάλλον

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η διερεύνηση του εάν και κατά πόσον παρατηρούνται διαφορές ωςπρος την ιστορική σκέψη που εκφράζουν μαθητές, ηλικίας 12-13 και 15-16 ετών, μελετώντας υλικάκατάλοιπα του παρελθόντος ως ιστορικές πηγές, όταν η εκπαιδευτική αυτή διαδικασία πραγματοποιείταισε σχολικό και σε μουσειακό χώρο. Για τον σκοπό αυτό επιλέχθηκαν να μελετηθούν οι ακόλουθεςσυνθήκες: Α) Η έκφραση ιστορικής σκέψης από μαθητές σε δύο χώρους, το μουσείο και το σχολείο, Β)Η έκφραση ιστορικής σκέψης από μαθητές σε σχέση με τρεις διαφορετικές μορφές παρουσίασης υλικώνκαταλοίπων: ως φυσικά αντικείμενα, με τη μορφή έντυπης απεικόνισής τους και με τη μορφή ψηφιακήςαπεικόνισής τους και Γ) Οι αντιλήψεις των μαθητών ως προς την επεξεργασία υλικών καταλοίπων με τιςτρεις αυτές μορφές παρουσίασής τους και ως προς τους δύο χώρους.Για τη διερεύνηση αυτή, σε θεωρητικό και ερευνητικό επίπεδο αξιοποιήθηκε το έργο σύγχρονωνπροσεγγίσεων της ιστορικής εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα της «επιστημονικής προσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate whether – and to what extent – there are differences in theexpression of historical thinking by students aged 12-13 and 15-16, studying material archeologicalremains of the past as historical sources in museum and school environments. For this purpose, students’historical thinking was examined in the following conditions: A) in two different environments: museumand school, and B) while working with material archaeological remains presented in three different ways:as physical objects, in the form of printed representations and in the form of digital representations. Inaddition, C) students’ perceptions about the two different environments and the three different forms ofrepresentation were examined.The theoretical and research background of this research was based on contemporary approaches tohistory education and, more specifically, on the “disciplinary approach” (Asbby, Lee & Shemilt, 2005.Lee, 2005. Seixas 2010. Asbby & Edwards, 2010. Lee, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38730
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38730
ND
38730
Εναλλακτικός τίτλος
History education in the school and the museum: expression of historical thinking by 13 year-old and 16 year-old students in museum and school environments
Συγγραφέας
Κουσερή, Γεωργία (Πατρώνυμο: Λουκάς)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Νάκου Ειρήνη
Κόκκινος Γεώργιος
Νικονάνου Κλεονίκη
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Σμυρναίος Αντώνης
Σακκής Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορική εκπαίδευση; Ιστορική σκέψη; Επιστημονική προσέγγιση; Υλικά κατάλοιπα; Ερμηνευτική ιστορική σκέψη; Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση; Δυνατότητες και περιορισμοί υλικών καταλοίπων ως διαμεσολαβητικών εργαλείων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
559 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)