Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία STEM

Περίληψη

Η Εκπαίδευση STEM είναι μια διεθνής τάση κατά την οποία επιδιώκεται η διασύνδεση γνώσεων και δεξιοτήτων μεταξύ διαφορετικών πεδίων θετικών επιστημών. Όμως, παρ’ όλη τη σημασία που έχει λάβει βιβλιογραφικά, δεν γνωρίζουμε επαρκώς πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί τη STEM διασύνδεση και πώς σχεδιάζουν και εφαρμόζουν STEM διδακτικό υλικό. Επιπροσθέτως, δεν έχει μελετηθεί πώς επιδρούν οι επιμέρους ειδικότητες των εκπαιδευτικών στις αντιλήψεις και τις πρακτικές σχεδιασμού των εκπαιδευτικών, καθώς επίσης και πώς επιδρά και μια συνεργασία μεταξύ διαφορετικών ειδικοτήτων. Συνεπώς, η παρούσα διατριβή μελέτησε τις αντιλήψεις και τις πρακτικές STEM σχεδιασμού εν-ενεργεία εκπαιδευτικών (ν=26) Βθμιας Εκπαίδευσης των ειδικοτήτων Φυσικών Επιστημών (ΦΕ), Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών καθώς αυτοί σχεδιάζουν και αναπτύσσουν STEM διδακτικές ενότητες και STEM τεχνουργήματα. Παράλληλα, μελετάται πώς επέδρασε το συνεργατικό πλαίσιο Μαθησιακών Κοινοτήτων (ΜΚ) στην ανάπτυξη του STEM διδακτικού υλι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

STEM Education is an international trend where the goal is to integrate knowledge and skills from different STEM disciplines. However, regardless of the attention that it has drawn in the literature, we lack adequate knowledge on how teachers conceptualise STEM integration and how they design and implement STEM teaching material. Moreover, it hasn’t been adequately studied how teachers’ disciplinary backgrounds affect their views and design practices, as well as how these may be affected by the collaboration among teachers of diverse disciplines. Therefore, the present dissertation has examined the views and STEM design practices of in-service secondary teachers (n=26) of science, technology, engineering, and mathematics, as they design and develop STEM teaching modules and STEM artefacts. In parallel, it is being examined how the collaborative framework of Learning Communities (LC) has affected the development of STEM teaching material. The study was carried out in the context of an e ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55756
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55756
ND
55756
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher education in STEM teaching
Συγγραφέας
Νιπυράκης, Αργύρης (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Δημήτριος
Τζανάκης Κωνσταντίνος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Κούρκουλος Μιχαήλ
Μιχαηλίδη Αιμιλία-Αικατερίνη
Ασημόπουλος Στέφανος
Αβρααμίδου Λούση
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική φυσικών επιστημών; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Εκπαίδευση STEM; Διεπιστημονικότητα; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών; Επιμόρφωση εν ενεργεία εκπαιδευτικών; Μαθησιακές κοινότητες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)