Η αξιολόγηση του προγράμματος 'Φιλοσοφία για Παιδιά': ο αντίκτυπος σε γνωστικές και μη γνωστικές δεξιότητες

Περίληψη

Η ‘Φιλοσοφία για Παιδιά’ είναι μία σχολική παρέμβαση η οποία εφαρμόζεται σε περισσότερες από 60 χώρες. Αυτή η διδακτορική διατριβή εξετάζει τα δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματικότητα του προγράμματος και κατά πόσο αναπτύσσει τις δεξιότητες των μαθητών/μαθητριών. Τρεις διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις χρησιμοποιήθηκαν: Α) Μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση των δεδομένων που έχουν δημοσιευθεί τα τελευταία 40 χρόνια. Β) Μια έρευνα με ημι-πειραματικό σχεδιασμό με μαθητές Πέμπτης τάξης δημοτικού σε 17 δημοτικά σχολεία της Αγγλίας (547 στην πειραματική ομάδα και 270 στην ομάδα ελέγχου). Η διάρκεια της παρέμβασης ήταν μία σχολική χρονιά και αξιολογήσεις κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας δόθηκαν στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς. Γ) Ανάλυση δευτερογενών δεδομένων από το Υπουργείο Παιδείας (της Αγγλίας) όλων των μαθητών/μαθητριών που φοιτούσαν σε σχολεία στη χώρα, προκειμένου να εξεταστεί ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος του προγράμματος στην ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά. Τα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Philosophy for Children (P4C) is a school-based intervention currently implemented in more than 60 countries. This thesis examines the evidence regarding the effectiveness of Philosophy for Children for developing pupils’ cognitive and non-cognitive skills. Three different approaches were used. A systematic literature review was conducted of the evidence published in the last 40 years. A new comparative evaluation study was conducted with Year 5 pupils in 17 primary schools in England(N = 547 pupils in the intervention group, N= 270 in the comparison group). The intervention lasted for an academic year, and a pre-test and a post-test were given at the beginning and end of the school year to evaluate students’ critical thinking and creativity. Secondary data analysis of the National Pupil Database (NPD) from the Department of Education was used to examine the long-term effect of P4Cimplementation on attainment (reading, writing, maths). The results of 34 schools which implemented P4C du ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55649
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55649
ND
55649
Εναλλακτικός τίτλος
An evaluation of the `Philosophy for Children' programme: the impact on cognitive and non-cognitive skills
Συγγραφέας
Βεντίστα, Ουρανία-Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
University of Durham
Εξεταστική επιτροπή
Gorard Stephen
Siddiqui Nadia
Pring Richard
Hordósy Rita
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Φιλοσοφία για παιδιά; Αξιολόγηση προγράμματος
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.