Κινηματογράφος και εκπαίδευση: η εμπειρία της μετανάστευσης από τους/τις μαθητές/τριες

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν να διερευνήσουμε τη δυνατότητα της αξιοποίησης της κινηματογραφικής εκπαίδευσης για τη διαπραγμάτευση θεμάτων ταυτότητας και ψυχοκοινωνικών ζητημάτων στα παιδιά με εμπειρία μετανάστευσης. Αντλήσαμε και συνδυάσαμε στοιχεία από διαφορετικές επιστημονικές περιοχές, όπως την ψυχανάλυση, την ψυχαναλυτική προσέγγιση του κινηματογράφου, την κινηματογραφοθεραπεία, τη θεωρία της Λογοτεχνίας, την παιδαγωγική επιστήμη και την επιστήμη της μελέτης των μέσων. Στο πρώτο, θεωρητικό μέρος της διατριβής, μέσα από τη βιβλιογραφική μας ανασκόπηση, ασχοληθήκαμε με τις συναισθηματικές διεργασίες που αφορούν το παιδί-θεατή κατά την παρακολούθηση μιας κινηματογραφικής ταινίας. Επίσης, αναφερθήκαμε στον ρόλο των ψυχαναλυτικών εννοιών της διχοτόμησης και του μεταβατικού χώρου σε σχέση με τον κινηματογράφο και τη μετανάστευση, στα πλαίσια της διαπραγμάτευσης της ταυτότητας των παιδιών και των εφήβων μεταναστών και μεταναστριών, μέσα από την παρακολούθηση των κινηματογραφικών ταινιών. Ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines the use of cinema in education to negotiate the migration experience of children from other countries. The main purpose of our study was to discuss the possibility of using film education for the negotiation of identity and psychosocial issues concerning immigrant children. It seems that so far, both internationally and in Greece, the programs that link film education and migration have a pedagogical or psycho-educational character. By emphasizing the psychoanalytic concept of the transitional space created by the audiovisual material, we propose the connection between film education and the negotiation of the migration experience of students and teachers at school. We prioritize the mental processes in the context of the dynamics of the children's group, rather than the technical aspect of film education and its final audiovisual product. In terms of method, we proceeded to an extensive review of studies and research, to support the theoretical framework ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51775
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51775
ND
51775
Εναλλακτικός τίτλος
Cinema and education: the students' migration experience
Συγγραφέας
Αβδελίδου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπίμπου Ιωάννα
Γρόλλιος Γεώργιος
Χατζηνικολάου Κορνηλία
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Ζάχος Δημήτριος
Κολαξίζης Ιωάννης
Αδάμου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογραφική εκπαίδευση; Μετανάστες / στριες; Ψυχανάλυση; Διεθνική ταυτότητα; Μεταβατικός χώρος; Διχοτόμηση; Ψυχανάλυση και παιδαγωγική; Κριτική παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)