Λογοτεχνία, εικόνα και κινηματογράφος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: η συμβολή τους στην ανάπτυξη του πολυτροπικού γραμματισμού

Περίληψη

Στα πλαίσια της έρευνας δράσης υλοποιήθηκε μία διδακτική πρόταση, στην οποία η λογοτεχνία, τα έργα ζωγραφικής και οι κινηματογραφικές ταινίες χρησιμοποιήθηκαν ως ερεθίσματα δημιουργικής γραφής στο προσυγγραφικό στάδιο, σε σχολικές τάξεις στις οποίες φοιτούν παιδιά προεφηβικής ηλικίας (τάξεων Δ΄, Ε΄ και Στ΄ του δημοτικού σχολείου), με την τεχνική της τροποποίησης και ανατροπής μοτίβων, και την ταυτόχρονη εφαρμογή δραστηριοτήτων οπτικοακουστικού γραμματισμού. Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθούν: (α) Η εφικτότητα αλλά και τα προβλήματα που ανακύπτουν από την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής γραφής με τη χρήση εικόνων. (β) Οι απόψεις, οι στάσεις και οι διδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα ζητήματα της διδακτικής της δημιουργικής γραφής. (γ) Η αλλαγή σε θετική κατεύθυνση της στάσης των μαθητών/τριών απέναντι στις διαδικασίες συγγραφής κειμένων με την εφαρμογή δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής. (δ) Ο βαθμός βελτίωσης των κειμένων που παρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the context of the action research there has been implemented a teaching course, in which the literature, the art paintings and the films were used as creative writing stimuli at the pre-writing stage, in classrooms of children of prepubertal age (classes D, E, and ST of Primary school), through the technique of modifying and overturning motives, and the simultaneous implementation of audiovisual literacy activities. The aim of the research was to investigate: (a) The feasibility alongside with the problems arising during the implementation of creative writing courses with the use of pictures. (b) The views, attitudes and teaching practices of the Primary school teachers on the issues of the teaching of creative writing. (c) The change towards a positive direction of the students’ attitude concerning the text writing procedures, through the implementation of creative writing activities. (d) The extent to which the students’ produced texts have been improved, regarding their creativ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38873
ND
38873
Εναλλακτικός τίτλος
Literature, picture and cinema in primary education: their contribution to the development of multimodal literacy
Συγγραφέας
Γρόσδος, Σταύρος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καρακίτσιος Ανδρέας
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Χατζησαββίδης Σοφρώνιος
Κανατσούλη Μελπομένη
Γαβριηλίδου Σοφία
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργική γραφή; Οπτικοακουστικός γραμματισμός; Πολυτροπικότητα; Δημιουργικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
411 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)