Επαυξημένη πραγματικότητα στην κατανόηση εννοιών φυσικής σε μαθητές με νοητική αναπηρία

Περίληψη

Η ψηφιακή τεχνολογία και πρόσφατα οι αναδυόμενες τεχνολογίες παρέχουν κίνητρα και υποστηρίζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που εφαρμόζονται όλο και περισσότερο στην Ειδική Εκπαίδευση. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) δημιουργεί εμπειρίες που εμπλουτίζουν τον πραγματικό κόσμο, προσθέτοντας τρισδιάστατα εικονικά αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο ενώ φαίνεται να βελτιώνει το επίπεδο εμπλοκής στη διδασκαλία όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών με Νοητική Αναπηρία (ΝΑ). Πρόσθετα, οι τρισδιάστατες οπτικές αναπαραστάσεις στον φυσικό κόσμο συμβάλλουν στην κατανόηση εννοιών και τη μείωση των περιορισμών που εμφανίζουν οι μαθητές με ΝΑ στον ακαδημαϊκό τομέα. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει ένα ερευνητικό κενό ως προς τη μελέτη περιβαλλόντων μάθησης ΕΠ στα οποία οι μαθητές με ΝΑ μπορούν να εμπλακούν σε δραστηριότητες απόκτησης περιεχομένου Φυσικών Επιστημών το οποίο να σχετίζεται με πραγματικές καταστάσεις, ιδίως με το απαιτητικό περιεχόμενο αφηρημένων εννοιών. Ο σκοπός της παρούσας μελέτ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Digital technology and lately immersive technologies support educational activities and provide motivation that are increasingly applied in Special Education settings. Augmented Reality (AR) adds virtual objects that enriches real world and seems to improve the level of engagement in teaching and learning of all students, including students with Intellectual Disabilities (ID). Additionally, three dimensional visual representations of the physical world contribute to understand concepts and reduce cognitive limitations that students with ID experience. However, there seems to exist a research gap regarding the study of AR learning environments in which students with ID engage in activities to acquire academic science content in line with real-life situations and, especially in abstract content. The purpose of the present empirical study was to implement a single subject research design and to evaluate the effects of a n AR system on the performance of six students with ID regarding the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55261
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55261
ND
55261
Εναλλακτικός τίτλος
Augmented reality in plysics concepts understanding to students with intellectual disability
Συγγραφέας
Ιατράκη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Κωνσταντίνου Κωνσταντίνος
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Ζακοπούλου Βικτωρία
Κουτρομάνος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα (ΕΠ); Νοητική αναπηρία (ΝΑ); Έννοιες φυσικής; Φάσεις του νερού; Μακρόκοσμος; Μικρόκοσμος; Μόρια; Ερευνητικό σχέδιο μεμονωμένου ατόμου; Διερευνητική μάθηση; Συστηματική διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)