Ο ρόλος της θεραπευτικής σχέσης στην ανάπτυξη του λόγου παιδιών με αυτισμό στο πλαίσιο συνεδριών μουσικοθεραπείας

Περίληψη

Τα παιδιά με αυτισμό, ή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), συχνά παρουσιάζουν διαταραχές στη λεκτική επικοινωνία, στην κοινωνική επαφή με τους άλλους ανθρώπους με ελλιπή κοινωνικο-συναισθηματική αμοιβαιότητα, στην έναρξη και στη διατήρηση κοινωνικών σχέσεων, με συνοδεία επαναλαμβανόμενων στερεοτυπικών συμπεριφορών και περιορισμένων ενδιαφερόντων. Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση της συμβολής της θεραπευτικής σχέσης παιδιών με αυτισμό με τον μουσικοθεραπευτή στην ανάπτυξη του λόγου τους και των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων σε ατομικές συνεδρίες ενεργητικής-διαδραστικής μουσικοθεραπείας. Πρωτίστως, πραγματοποιήθηκε μία εις βάθος μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας για τον προσδιορισμό και τη λειτουργία της θεραπευτικής σχέσης σε πλαίσια της ψυχοθεραπείας και της μουσικοθεραπείας, με στόχο τον εντοπισμό των σχεσιακών παραγόντων, οι οποίοι συντελούν στη διαμόρφωση της θεραπευτικής σχέσης. Όπως διαπιστώθηκε, η θεραπευτική συμμαχία (therapeutic alliance) αποτελεί έναν σχεσι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children with autism or with an Autism Spectrum Disorder (ASD), often present disorders in verbal communication and in their social interaction with other people (usually characterized by deficits in social-emotional reciprocity), as well as in the development and maintenance of social relationships; at the same time, they also exhibit repetitive and stereotyped behaviors and narrow interests. Based on an in-depth study and analysis of the already existing relevant literature, it was found that therapeutic alliance has emerged as an important relational factor of the client-therapist therapeutic relationship in psychotherapy, the role and importance of which, however, has not been studied within a music therapy context. Therefore, one of the main research goals was to explore the development of therapeutic alliance between children with ASD and their music therapist -also the researcher in this research study- within the context of interactive Humanistic Music-centered Music Therapy ba ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/55094
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55094
ND
55094
Εναλλακτικός τίτλος
The role of the therapeutic relationship in the speech development of children with autism in music therapy sessions
Συγγραφέας
Λάσχος, Απόστολος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ψαλτοπούλου Θεοδώρα
Παπαδέλης Γεώργιος
Ζαφρανάς Νικόλαος
Αλεξάνδρου Μαρία
Λαπιδάκη Ελένη
Γκέκα Μαρία
Ζαρίφης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικοθεραπεία; Αυτισμός; Θεραπευτική σχέση; Ανάπτυξη λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)