Η μουσική ως θεραπευτικό μέσο για παιδιά με ψυχικές διαταραχές στο ειδικό σχολείο

Περίληψη

Από νωρίς ο άνθρωπος χρησιμοποίησε τη μουσική ως καταφύγιο, πηγή έμπνευσης και θεραπευτικό μέσο. Τα τελευταία χρόνια η θεραπευτική εφαρμογή της μουσικής, ως οργανωμένη κλινική προσέγγιση, επιδιώκει να αφυπνίσει την επιθυμία ασθενών, με ψυχικές κυρίως παθήσεις, για μουσική δημιουργία, μουσική συνεύρεση και μοίρασμα εμπειριών. Η συγκεκριμένη εργασία αφορά σε μια ποιοτική ερευνητική μελέτη που -μέσω της ανάλυσης μαγνητοσκοπημένων μουσικοθεραπευτικών συνεδριών παιδιών με αυτισμό και παιδιών με νοητική καθυστέρηση- διερευνά τη διαδικασία δημιουργίας σχέσης ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί στο πλαίσιο στιγμών μουσικοθεραπείας που διεξήχθησαν σε ειδικό σχολείο. Η ανάλυση των θεραπευτικών στιγμών, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω του (Instrument zur Einschätzung der Beziehungsqualität) εργαλείου EBQ οδήγησε Α) στην αξιολόγηση της ποιότητας της σχέσης ανάμεσα στο θεραπευτή και το παιδί με αυτισμό ή νοητική καθυστέρηση κατά τη θεραπεία, Β) στον έλεγχο της αντιστοιχίας της θεραπευτικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Since very early, mankind has been using music as a resort, inspiration and therapeutic means. Quite recently the therapeutic application of music (music therapy), as an organized clinical approach, attempts to awaken the wish of patients with psychological disorders, for creating music and musical experience sharing. The dissertation is a qualitative scientific study, which -by means of analyzing recorded therapeutic sessions with children with autism or mentally disability- examines the process of creating a relationship between the therapist and the child in the context of music-therapeutic moments. The analysis of therapeutic moments, carried out through the EBQ-instrument led to A) the evaluation of the quality of relationship between the therapist and the child with autism or mentally disability during therapy, B) the evaluation of the correspondence of the therapeutic intervention to each child's developmental level (modus) and C) the appreciation of the positive or n ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27696
ND
27696
Εναλλακτικός τίτλος
Music therapy for children with psychological disorders in special education
Συγγραφέας
Φραγκούλη, Ασπασία Αθανάσιος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαράτου Όλγα
Μακρυνιώτη Δήμητρα
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Ζώνιου-Σιδέρη Αθηνά
Παπαδοπούλου Καλλιρόη
Ετμεκτσόγλου Ιωάννα
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικοθεραπεία; Ψυχική διαταραχή; Αυτισμός; Νοητική καθυστέρηση; Μουσικοθεραπευτική παρέμβαση; Εργαλείο EBQ; Ποιότητα σχέσης; Διαμόρφωση του συναισθήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (379 σ.), πιν.