Αρχές που είναι θεμιτό να διέπουν το σχεδιασμό εργαλείων που συμβάλλουν στη λειτουργική αυτονομία ατόμων ειδικότερα παιδιών με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού

Περίληψη

Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο Διαγνωστικών και Στατιστικών Κριτηρίων για τις Διανοητικές Νόσους (DSM-V), η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού είναι μια ομάδα αλλαγών που παρατηρούνται στην ηλικία 12-14 μηνών και χαρακτηρίζονται από διαταραχές στην κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία και στερεότυπη, επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά. Είναι, ωστόσο, γεγονός ότι το αυτιστικό φάσμα είναι ευρύτατο (εξάλλου ο όρος «φάσμα» επιλέχθηκε ακριβώς για να περιγράψει την ετερογένεια και ποικιλότητα που διέπει τη διαταραχή) και περιλαμβάνει παιδιά με βαριές διαταραχές στην επικοινωνία, που οδηγούν σε χρόνια, σοβαρή αναπηρία, αλλά και παιδιά με πολύ ήπιες εκδηλώσεις, που πολλές φορές φθάνουν μέχρι την απόκτηση πανεπιστημιακών και ακαδημαϊκών τίτλων. Παράλληλα, εκδηλώσεις από άλλα συστήματα συνοδεύουν τη διαταραχή, όπως συμπτώματα από το πεπτικό σύστημα ή επιβαρυμένες εκδηλώσεις από το νευρικό σύστημα, όπως είναι οι σπασμοί. Τέλος, η διαταραχή συχνά απαντά σε έδαφος άλλων νοσημάτων (γενετικών, μετ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modern studies reveal an extremely high incidence of autism worldwide. Thus, the etiopathogenesis of the disorder is largely untraceable (although genetic, epigenetic, and environmental factors have been implicated). There is no substantial, permanent and effective treatment of autism. So, it is imperative to have tools that could help in the treatment/training of autistics. In order to design tools for autistic people, we need to understand in depth the autistic disorder. It is well known that design is an interdisciplinary field and already uses knowledge from psychology and sociology. In this study we are attempting to see how concepts “running through” the autistic disorder, as they result from the medical and systemic view of the disease and neuropsychology theories about autism plus principles of “Design For All / Universal Design can be used to formulate principles that is fair to govern the design of tools for autistic people, so that the populatio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52190
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52190
ND
52190
Εναλλακτικός τίτλος
Principles which should administer the designing of tools that contribute to the functional autonomy of people and especially of children with Autism Spectrum Disorders (ASD)
Συγγραφέας
Μεγρέμη, Αμαλία (Πατρώνυμο: Συμεών)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων
Εξεταστική επιτροπή
Δαρζέντας Ιωάννης
Σπύρου Θωμάς
Παπακωστόπουλος Βασίλειος
Αρνέλλος Αργύρης
Σταυράκης Μόδεστος
Τσίτσικα Άρτεμις
Βελονάκη Σοφία
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΆλλες Ιατρικές Επιστήμες ➨ Ιατρική, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αυτισμός; Σχεδίαση; Εργαλεία; Αρχές; Συστημική σκέψη; Νευροψυχολογία; Σχεδίαση για όλους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)