Συναισθηματικές διαστάσεις της διδασκαλίας των μαθηματικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Η διατριβή εστιάζει στην διερεύνηση της σχέσης της στιγμιαίας λήψης αποφάσεων των εκπαιδευτικών μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και των συναισθημάτων που αναπτύσσουν, μελετώντας την διαχείριση ζωτικών στιγμών διδασκαλίας από τους εκπαιδευτικούς, που εμφανίζονται κατά τις διδασκαλίες τους. Βασικό στοιχείο αυτής της αλληλεπίδρασης αποτελούν οι πόροι που συντελούν τόσο στην λήψη αποφάσεων, όσο και στην δημιουργία των συναισθημάτων των εκπαιδευτικών. Το θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής βασίζεται σε οπτικές της Θεωρίας της Δραστηριότητας για την διδασκαλία των μαθηματικών. Οι αποφάσεις που εκδηλώνονται μέσω των δράσεων του εκπαιδευτικού, διαμεσολαβούνται εγγενώς από συναισθηματικές αποτιμήσεις που προκύπτουν και αντικατοπτρίζουν την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης και μεσολαβούν στην επιλογή στόχων και δράσεων που παρατείνουν τη διδακτική δραστηριότητα. Έτσι, η αλληλεπίδραση μεταξύ της λήψης αποφάσεων στη στιγμή του εκπαιδευτικού και των συναισθημάτων μπορεί να συλληφθεί ως η στ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD thesis focuses on the investigation of the relationship between the in-the-moment decision-making of mathematics teachers in secondary education and the emotions they develop, studying the management of pivotal teaching moments by teachers, which appear during their teaching. A key element of this interaction are the sources that contribute both to decision-making and to the creation of teachers' emotions. The theoretical framework of the thesis is based on Activity Theory perspectives for teaching mathematics. The decisions manifested through the teacher's actions are intrinsically mediated by emotional valuations that arise and reflect the evaluation of the current situation and mediate the selection of goals and actions that prolong the teaching activity. Thus, the interplay between teacher in-the-moment decision-making and emotions can be conceived as the moment when emotions and volition are both integral and mutually constitutive moments of the same unity. The study is a ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2024)
DOI
10.12681/eadd/54876
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54876
ND
54876
Εναλλακτικός τίτλος
Emotional dimensions of mathematics teaching in secondary education
Συγγραφέας
Κούρτη, Στυλιανή-Κυριακή (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών. Τομέας Διδακτικής των Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Πόταρη Δέσποινα
Σακονίδης Χαράλαμπος
Τριανταφύλλου Χρυσαυγή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Χρονάκη Άννα
Μάλλη Αγγελική
Ψυχάρης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθήματα εκπαιδευτικών; Στιγμιαία λήψη αποφάσεων; Θεωρία της δραστηριότητας; Πόροι; Ζωτικές στιγμές διδασκαλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.