Μετατοπίσεις στις μορφές γνώσης και εξουσίας στο χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης μέσα από τις μεταρρυθμίσεις στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική και στο πλαίσιο ευρύτερων κατευθύνσεων και ευρωπαϊκών πολιτικών

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αφορά στη διερεύνηση του είδους των αλλαγών που λαμβάνουν χώρα σε σχέση με τη διακυβέρνηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος στο πλαίσιο του μεταρρυθμιστικού προγράμματος του «Νέου Σχολείου» και ειδικά στις διαδικασίες επιλογής και τα προγράμματα επιμόρφωσης και πιστοποίησης της διοικητικής επάρκειας των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) που επιλέχθηκαν το 2010. Ειδικότερα, εξετάζονται οι μορφές γνώσης και εξουσίας που παράγονται, διαμορφώνονται και πραγματώνονται υπό την επίδραση του λόγου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων υπερεθνικών φορέων σε σχέση με τα καθήκοντα και το έργο των Δ.Ε. και ερευνώνται τα πρότυπα ταυτότητας που θεωρούνται θεμιτά γι’ αυτά τα επαγγελματικά στελέχη. Κεντρικός στόχος της διατριβής είναι η μελέτη των αλλαγών και των μετατοπίσεων που λαμβάνουν χώρα στο πεδίο του συμβολικού ελέγχου και η επίδρασή τους στις σχέσεις των επαγγελματιών της εκπαίδευσης μεταξύ τους, με το ευρύτερο περιβάλλον του σχολείου ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis examines changes in the governing of the Greek educational system, in the context of Europeanised and globalised discourse on education, through a critical approach grounded in the Sociology of Education and Educational Policy. We inquire into the ways in which the Heads of Education Directorates (HEDs) in Greece respond to the governance discourse which is implemented in the Greek educational system. The empirical research was carried out in the period between 2012 and 2015, and the data produced come from three sources: •Text analysis.•Semi-structured interviews.•Questionnaires. Addressing changes in education administration in Greece, in the context of Europeanisation and globalisation, we aim to analyse, on the one hand, the specific policies through which the educational authorities attempt to institute new forms of administrative practice and, on the other hand, the new forms of knowledge and power inscribed in the daily work of professionals within this field. Using ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40352
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40352
ND
40352
Εναλλακτικός τίτλος
Shifts in forms of knowledge and power in the field of education administration through reforms in greek educational policy, in the context of broader directions and european policies
Συγγραφέας
Σιφακάκης, Πολυχρόνης (Πατρώνυμο: Εμμανουήλ)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Τσατσαρώνη Άννα
Υφαντή Αμαλία
Κατσής Αθανάσιος
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Παπαδάκης Νικόλαος
Λαΐνας Αθανάσιος
Δημόπουλος Κωσνταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
διακυβέρνηση της εκπαίδευσης; Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Συμβολικός έλεγχος; Παιδαγωγικός λόγος; Κυβερνησιμότητα; Επαγγελματικές ταυτότητες; ευρωπαϊκοποίηση-παγκοσμιοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)