Η πολιτική της αυτονομίας στην εκπαίδευση: το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας και η απήχηση στην Ελλάδα
Περίληψη
Η αυτονομία στον τομέα της εκπαίδευσης αναδύεται ως ουσιαστική διάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος τις τελευταίες δεκαετίες σε παγκόσμιο επίπεδο και παρουσιάζεται ως λύση στα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να εξετάσει την εξέλιξη της αυτονομίας στον τομέα της εκπαίδευσης σε βάθος σαράντα ετών (1980-2020) στη Μεγάλη Βρετανία, ως σημαντικό παράδειγμα της υπό μελέτης πολιτικής. Η έρευνα αναλύει τις κύριες πολιτικές κατευθύνσεις, τα προγράμματα και τις πρακτικές που έχουν σχηματίσει το εκπαιδευτικό πεδίο στη χώρα αυτή. Με βάση την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στη Μεγάλη Βρετανία, αυτή αποτελεί υποκείμενο για την παρακολούθηση και τη σύγκριση με την εκπαιδευτική πορεία της Ελλάδας. Με τη χρήση της μεθόδου της συγκριτικής μελέτης περίπτωσης, εξετάζεται η νεοφιλελεύθερη στροφή στην εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας και η εξέλιξη προς την α
Η πολιτική της αυτονομίας στην εκπαίδευση: το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας και η απήχηση στην Ελλάδα
Περίληψη
Η αυτονομία στον τομέα της εκπαίδευσης αναδύεται ως ουσιαστική διάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος τις τελευταίες δεκαετίες σε παγκόσμιο επίπεδο και παρουσιάζεται ως λύση στα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο να εξετάσει την εξέλιξη της αυτονομίας στον τομέα της εκπαίδευσης σε βάθος σαράντα ετών (1980-2020) στη Μεγάλη Βρετανία, ως σημαντικό παράδειγμα της υπό μελέτης πολιτικής. Η έρευνα αναλύει τις κύριες πολιτικές κατευθύνσεις, τα προγράμματα και τις πρακτικές που έχουν σχηματίσει το εκπαιδευτικό πεδίο στη χώρα αυτή. Με βάση την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στη Μεγάλη Βρετανία, αυτή αποτελεί υποκείμενο για την παρακολούθηση και τη σύγκριση με την εκπαιδευτική πορεία της Ελλάδας. Με τη χρήση της μεθόδου της συγκριτικής μελέτης περίπτωσης, εξετάζεται η νεοφιλελεύθερη στροφή στην εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας και η εξέλιξη προς την src="https://freader.ekt.gr/eadd/fpi.php?doc=30572" style="
width: 100%;
border: 1px solid #adadad;
-webkit-box-shadow: 5px 4px 9px -6px rgba(0,0,0,0.75);
-moz-box-shadow: 5px 4px 9px -6px rgba(0,0,0,0.75);
box-shadow: 5px 4px 9px -6px rgba(0,0,0,0.75);
">
![]() |
![]() | |
![]() |
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.