Ετερότητα, διαπολιτισμική εκπαίδευση και τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα: εξέταση των παραγόντων ενδυνάμωσης της δεξιότητας πρόσληψης των τηλεοπτικών διαφημιστικών μηνυμάτων των μαθητών γυμνασίου αλβανικής καταγωγής

Περίληψη

Η διατριβή αυτή εξετάζει την επίδραση που ασκείται στη δεξιότητα πρόσληψης των τηλεοπτικών διαφημιστικών μηνυμάτων των μαθητών αλβανικής προέλευσης, οι οποίοι φοιτούν στο Γυμνάσιο. Πιο συγκεκριμένα, με βάση εμπειρικά δεδομένα, τα οποία προέκυψαν από την ερευνά μας σε Αλβανούς μαθητές στο κέντρο της Αθήνας, διερευνάται κατά πόσο η ενδυνάμωση της εν λόγω δεξιότητας βελτιώνεται ή παρεμποδίζεται από παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με το θεωρητικό μοντέλο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που στηρίζεται στην αγωγή του πολίτη, το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού και δη των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας αναφορικά με τα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα στην εν λόγω εκπαιδευτική βαθμίδα και τον πολιτισμικό κώδικα των μαθητών, ο οποίος απορρέει είτε από την προσωπική επαφή των ίδιων με τα τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα είτε με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των γονέων τους απέναντι στα συγκεκριμένα μηνύματα.Ως θεωρητική αφετηρία υιοθετήθηκε το μοντέλο της διαπολιτισμικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation explores the effect on the perception skill of television advertising messages of students of Albanian origin attending high school. More specifically, based on empirical data gathered from our research with Albanian students in the centre of Athens, the research investigates whether the strengthening of this skill is improved or hindered by factors related to the theoretical model of intercultural education, which emphasizes the cultivation of citizenship, the content of the educational material and especially the textbooks of Modern Greek Language regarding television commercials at the educational level of secondary school and the cultural code of the pupils, which results either from their personal contact with television commercials or from the habits and preferences of their parents towards these commercials.As a theoretical starting point, the model of intercultural education was adopted, which emphasizes the cultivation of citizenship in modern multicultural s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54169
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54169
ND
54169
Εναλλακτικός τίτλος
Diversity, intercultural education and television commercials: examining the factors enhancing the perception skill of television advertising messages of students of Albanian origin attending high school
Συγγραφέας
Κορρέ, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παρθένης Χρήστος
Μιχάλης Αθανάσιος
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Κοντογιάννη Διονυσία
Φουντοπούλου Μαρία-Ζωή
Αντωνίου Φωτεινή
Φραγκούλης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Ετερότητα; Ιδιότητα του πολίτη; Αλβανοί; Τηλεοπτικά διαφημιστικά μηνύματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)