Στρατηγικές μάρκετινγκ για τη στόχευση αγορών: ανάπτυξη και έλεγχος ενός συστηματικού πλαισίου ταξινόμησης

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην βιβλιογραφία του στρατηγικού μάρκετινγκ, μέσω της διερεύνησης των αποφάσεων στόχευσης των επιχειρήσεων. Ειδικότερα, σκοπό της αποτελεί η δημιουργία μίας τυπολογίας στρατηγικών μάρκετινγκ αναφορικά με την στόχευση τμημάτων της αγοράς και η ανάπτυξη και ο έλεγχος ενός θεωρητικού υποδείγματος των στρατηγικών αυτών αποφάσεων. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικώς, πραγματοποιήθηκε κριτική επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και εντοπισμός των ερευνητικών κενών. Κύρια ευρήματα της επισκόπησης αυτής αποτελούν η διαπίστωση της έλλειψης (1) ξεκάθαρης περιγραφής των επιμέρους σταδίων που συνθέτουν την στρατηγική διαδικασία της στόχευσης και (2) εμπειρικά θεμελιωμένων εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών στόχευσης. Παράλληλα, προέκυψε η ερευνητική ανάγκη σύνδεσης των αποφάσεων αυτών με ψυχογραφικά χαρακτηριστικά των στελεχών μάρκετινγκ, στη βάση της σύγχρονης βιβλιογραφίας σχετικά με την λήψη διοικητικών αποφάσεων στο μάρκετινγκ. Για την επίτευξη των ερευνη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis aims to contribute to the literature of strategic marketing via a thorough research on targeting decisions and more specifically its goal is to develop an inclusive typology of targeting strategies. In that respect, this thesis aspires to construct and test a theoretical model of targeting strategic decisions in marketing. A critical review of the literature was performed and the research gaps identified were (1) lack of a clear and unanimous description of the stages in strategic decision making in targeting and (2) lack of an empirically justified set of strategic targeting alternatives. In addition, research on marketing strategies have rarely seek to relate these decisions to psychographic characteristics of key decision makers. Following a hypothetico-deductive research approach, a survey with the use of questionnaires was deemed as the most suitable means of data collection. A cross-sectional sample of Greek firms was approached by electronic means, to reach the sati ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2026)
DOI
10.12681/eadd/53679
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53679
ND
53679
Εναλλακτικός τίτλος
Targeting strategies in marketing: developing and testing a comprehensive typology
Συγγραφέας
Κυριάκου, Μαρίνα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνου)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πειραιώς. Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Τσόγκας Μάρκος
Κουρεμένος Αθανάσιος
Γεωργόπουλος Νικόλαος
Γεωργακέλλος Δημήτριος
Σιώμκος Γεώργιος
Σταθακόπουλος Βλάσσιος
Κάμπης Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Στρατηγικές στόχευσης; Στρατηγικό μάρκετινγκ; Στρατηγική μάρκετινγκ; Λήψη αποφάσεων μάρκετινγκ; Θεωρία κανονιστικής εστίασης; Προσωπική ανάγκη για δομή; Πολυμεταβλητή μη γραμμική δομική ανάλυση δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.