Διοίκηση ολικής ποιότητας στα αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδος

Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία υπήρξε έντονο ενδιαφέρον τόσο από ακαδημαϊκούς όσο και από επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου προς τη βιώσιμη ανάπτυξη των μουσείων. Στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, τα μουσεία καλούνται να σχεδιάσουν προσεκτικά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και να υιοθετήσουν τις κατάλληλες στρατηγικές μάρκετινγκ, για να ενισχύσουν την ελκυστικότητά τους αυξάνοντας, εν τέλει, τον αριθμό των επισκεπτών και τα έσοδά τους. Στη βιβλιογραφία εντοπίζεται ένα κενό που αφορά τη διασφάλιση βέλτιστης ποιότητας και εξατομικευμένων εμπειριών των ελληνικών αρχαιολογικών μουσείων με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των επιπέδων πιστότητας των επισκεπτών. Πιο αναλυτικά, η παρούσα διατριβή αναδεικνύει τους παράγοντες ποιότητας για την παροχή ξεχωριστών εμπειριών, ώστε να δημιουργηθούν υψηλά επίπεδα ικανοποίησης και θετικές συμπεριφορικές αντιδράσεις. Εν ολίγοις, η συμβολή (contribution) της παρούσας μελέτης στην εγχώρια και διεθνή ακαδημαϊκή κοινότητα αφορά κυρίως την ανάδειξη ενός ολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the last decade, sustainable development of museums has been a priority for both academics and professionals in the tourism industry. In contemporary competitive environment, museums need to carefully design service quality and adopt the most effective marketing strategies to enhance their appeal and ultimately boost annual visitors and profitability. A research gap is prominent in literature regarding the provision of excellent service quality and personalized experiences in Greek archaeological museums with goal to improve visitors’ loyalty intentions. More analytically, the current thesis highlights service quality dimensions that lead to memorable visitor experiences and high levels of satisfaction, as well as positive behavioural intentions. Therefore, the present study contributes to research academia because it proposes an integrated service quality model to enhance attractiveness, differentiation strategy and sustainability of the Greek cultural product - archaeological muse ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2024)
DOI
10.12681/eadd/53637
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53637
ND
53637
Εναλλακτικός τίτλος
Total quality management in archaeological museums of Greece
Συγγραφέας
Χατζηδήμου, Τριαντάφυλλος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Βλίζος Σταύρος
Λώλος Ιωάννης
Νικονάνου Νίκη
Μαυραγάνη Ελένη
Μπενέκη Χριστίνα
Παπαϊωα΄ννου Γεώργιος
Κουρή Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Ποιότητα υπηρεσιών; Eμπειρία επισκέπτη; Ικανοποίηση επισκέπτη; Πρόθεση σύστασης σε τρίτους; Ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.