ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (1982-1994)

Περίληψη

Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1982-1994. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΤΑΙ ΩΣ ΜΟΡΦΗ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ, ΑΝΤΛΗΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ, ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΑΥΤΟ, ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟ, ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΙΚΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ, ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΧΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΥΜΕ. Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΑΡΚΕΙΣΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΙΚΤΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΩΝ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΜΙΑΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗΣ ΜΟΡΦΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΩΣ ΜΟΡΦΩΝ ΑΥΤΟ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS DISSERTATION EXAMINES THE ASSESSMENT OF EDUCATORS AND THROUGH THIS THE EDUCATIONAL POLICY DURING THE PERIOD 1982-1994. THIS ASSESSMENT IS APPROACHED THROUGH THE DISSERTATION AS A FORM OF REGULATION OF THE SCHOOL AUTHORITIES AND AS A COGNITIVE PROCESS OF PROGRAMMING, APPRAISAL, DRAWING OF INFORMATION AND KNOWLEDGE CONCERNING TEACHING/PEDAGOGICAL METHODS, THE INSTRUCTIONAL FUNCTION OFSCHOOLS. IN THIS LIGHT THE PROBLEM OF ASSESSMENT IS CONFRONTED THROUGH THE CONTINUOUS EVOLUTION OF THE TENDENCIES FOR DEMOCRATISATION, EFFICIENCY, QUALITIVE CONTROL WHICH HAVE DEVELOPED DURING THE PERIOD THAT IS EXAMINED. THE DISSERTATION RECKONS THAT THE CONTINUOUS JUXTAPOSITIONS REGARDING THE ASSESSMENT OF EDUCATORS COMPRISES AN INDICATOR OF THE JUXTAPOSITIONS CONCERNING THE CENTRALIZED GOVERNMENTAL COMPOSITION OF EDUCATION AND OF THE REQUEST FOR MORE AUTONOMY AND DECENTRALIZATION OF THE EDUCATIONAL SYSTEM. WITHIN THE SCOPE OF THIS DECENTRALIZATION PROCESS THIS DISSERTATION QUESTS THE WAY ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/5345
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/5345
Εναλλακτικός τίτλος
EDUCATIONAL POLICY AND POWER: THE CASE OF THE ASSESSMENT OF TEACHERS (1982-1994)
Συγγραφέας
ΔΟΥΚΑΣ, ΧΡΙΣΤΟΣ
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΚΑΖΑΜΙΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΠΑΠΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΣΑΙΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ Α.
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική αξιολόγηση; Διαμορφωτική αξιολόγηση; Επιθεωρητές; Εσωτερική αξιολόγηση; Εσωτερική αξιολόγηση; ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ; Ποιοτική αξιολόγηση; Σχολικοί σύμβουλοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά