Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τη σκοπιά διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

This study investigates the opinions held by secondary school’s heads on the evaluation of teachers and educational work at the level of school unit. The research questions on the premises of which this study is based involve the necessity of educational work’s evaluation, the goals, the criteria, as well as the evaluation vehicles of the teacher and the school. The terms and conditions that guarantee the effectiveness of the teacher evaluation by the school principal are also investigated. The method which was used is quantitative, through anonymous mailed questionnaire. Reference population was secondary school’s heads from Central Macedonia. We sent the questionnaire to every other school and the percentage of replies we received was 67.15%. Almost every Head participating in this research supports the necessity of educational work’s evaluation on the grounds that many of the existing problems at schools ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14135
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14135
Συγγραφέας
Γκανάκας, Ιωάννης
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Διευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
212 σ. : πίν., γραφήματα