Ο ρόλος της εγκεφαλικής πλευρίωσης στις παρανοήσεις των μαθητών για έννοιες της βιολογίας και η επίδραση της Μάθησης βασιζόμενης στον Εγκέφαλο (BBL) στην εννοιολογική αλλαγή και στις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις

Περίληψη

Τα διάφορα διαισθητικά μοντέλα σκέψης σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν τον πυρήνα για την δημιουργία παρανοήσεων σε έννοιες και φαινόμενα που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες. Μερικοί ερευνητές υποστηρίζουν την ύπαρξη μιας σχετικά στενότερης σύνδεσης ανάμεσα στην διαισθητική σκέψη και στο δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου κυρίως εξαιτίας της ιδιαίτερα στενότερης σχέσης που έχουν επιμέρους διαισθητικές γνωστικές διεργασίες με συγκεκριμένες περιοχές του δεξιού ημισφαιρίου. Έχει υποστηριχθεί ότι τα άτομα μεταξύ τους εμφανίζουν μια διαφορετική χρήση των γνωστικών δυνατοτήτων του κάθε εγκεφαλικού ημισφαιρίου και αυτή η τάση έχει ονομασθεί με τον όρο ημισφαιρικότητα ή αλλιώς ημισφαιρική προτίμηση. Η Βασισμένη στον Εγκέφαλο Μάθηση αποτελεί ένα εκπαιδευτικό θεωρητικό πλαίσιο που βασίζεται σε αρχές οι οποίες απορρέουν από σημαντικά ευρήματα για την δομή και την λειτουργία του εγκέφαλου που προέρχονται από έρευνες των επιστημονικών πεδίων της Βιολογίας, της Ψυχολογίας, των Νευροεπιστημών, και αποτελεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The various intuitive reasoning types in many cases comprise the core of students’ misconceptions about concepts, procedures and phenomena that pertain to natural sciences. Some researchers support the existence of a relatively closer connection between the right hemisphere and intuitive thought, mainly due to a notably closer relation of individual intuitive cognitive processes with specific right brain hemisphere regions. It has been suggested that individuals show a different preference in making use of each hemisphere’s cognitive capacity, a tendency which has been termed hemisphericity or hemisphere preference. Brain Based Learning (BBL) is an educational theoretical framework based on principles that derive from important findings about the structure and function of the brain through biology, psychology, and neuroscientific research, and forms a holistic context for a comprehensive instructional approach design. In the present study, the association between hemispheric preference ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2025)
DOI
10.12681/eadd/53341
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53341
ND
53341
Εναλλακτικός τίτλος
The role of cerebral lateralization on students’ misconceptions for biology concepts and the effect of brain-based learning on their conceptual change and academic achievement
Συγγραφέας
Λαγουδάκης, Νεκτάριος (Πατρώνυμο: Ιάκωβος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχος Φίλιππος
Χρηστίδου Βασιλεία
Βαβουγυιός Διονύσιος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Ζυγούρης Νικόλαος
Τσιχουρίδης Χαρίλαος
Παπαδάτου-Παστού Μαριέττα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Μάθηση και εγκέφαλος; Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση; Διδακτική στρατηγική; Παρανοήσεις; Διαισθητική σκέψη; Εγκεφαλική πλευρίωση; Ακαδημαϊκή επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.