Επαυξημένη πραγματικότητα και ειδική αγωγή και εκπαίδευση: μελέτη αποδοχής και ένα μοντέλο σχεδίασης εφαρμογών

Περίληψη

Συμβολή της διατριβής. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των δυνατοτήτων της Επαυξημένης Πραγματικότητας (ΕΠ) για την πληρέστερη αξιοποίηση των μοναδικών χαρακτηριστικών – παροχών της στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ). Για την υλοποίηση αυτού του σκοπού προτείνεται ένα πλαίσιο σχεδίασης για τη δημιουργία σχετικών εφαρμογών, βασισμένο στη βιβλιογραφία. Με βάση το μοντέλο σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν δύο εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας για το σύστημα MagicLeap (γυαλιά ΕΠ) και την αξιοποίησή τους σε δύο περιοχές της ΕΑΕ: 1. Στην ήπια Νοητική Αναπηρία (ΝΑ) με παράδειγμα εφαρμογής τη διδασκαλία Φυσικής και συγκεκριμένα τη δομή της ύλης (εφαρμογή ARTeach). 2. Στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) με στόχο την ενίσχυση της ενσυναίσθησης των ατόμων που εμπλέκονται με παιδιά με ΔΑΦ (εφαρμογή ARFeel). Οι άξονες διερεύνησης στις μελέτες που διενεργήθηκαν με τις δύο εφαρμογές αφορούσαν: 1. Την αίσθηση της παρουσίας των χρηστών όταν χρησιμοποιούν τις δύο εφαρμογέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to study the potential of Augmented Reality (AR) for the optimum utilization of its unique characteristics, namely its affordances in the field of Special Education .For this purpose, a design framework for the creation of relevant applications, based on the literature, is proposed. Based on this model, two Augmented Reality applications were designed and developed for the MagicLeap system (AR glasses). used in two areas of Special Education: The first application (ARTeach) was an intervention to teach the structure of matter to students with mild Intellectual Disability (ID)..The second application (ARFeel) was especially designed to enhance empathy to people involved with children in Autism Spectrum Disorder (ASD)..The research axes for the two empirical studies conducted were the investigation of:: 1. The sense of presence the users of the two applications felt. 2. The degree of acceptance of the ARtechnology and the specific applications under the cert ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/54928
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54928
ND
54928
Εναλλακτικός τίτλος
Augmented reality and special education: acceptance study and an application design model
Συγγραφέας
Δελημήτρος, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Eργαστήριο Εφαρμογών Eικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση
Εξεταστική επιτροπή
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Τζιμογιάννης Αθανάσιος
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Μπρατίτσης Θαρρενός
Μαυρίδης Δημήτριος
Κουτρομάνος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα; Ειδική αγωγή και εκπαίδευση; Νοητική αναπηρία; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; Σχεδίαση εφαρμογών; Διδακτική φυσικών επιστημών; Ενσυναίσθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.