Ο ρόλος της μεταγνωστικής διδασκαλίας στην ανάπτυξη μεταγνώσης κατά την επίλυση προβλήματος σε παιδιά Γ΄ τάξης

Περίληψη

Το ενδιαφέρον των ερευνητών για τη μεταγνώση εστιάζει στη μελέτη της επίγνωσης του ατόμου για τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα στη σκέψη του, καθώς και της ικανότητας να παρακολουθεί, να ρυθμίζει και να ελέγχει αυτές τις διαδικασίες κατά την υλοποίηση γνωστικών απαιτητικών έργων. Οι βασικές και αλληλεξαρτώμενες συνιστώσες της μεταγνώσης είναι η μεταγνωστική γνώση, η ρύθμιση της γνωστικής λειτουργίας και οι μεταγνωστικές εμπειρίες. Τις τελευταίες δεκαετίες μάλιστα έχει αναδειχθεί η σύνδεση της μεταγνώσης με τη σχολική επίδοση και, ειδικότερα, με την επίλυση μαθηματικού προβλήματος. Ωστόσο, καθώς η εκδήλωση και η ανάπτυξη μεταγνωστικών διαδικασιών προϋποθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση, έντονο είναι το ερευνητικό ενδιαφέρον για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μεταγνωστικών παρεμβάσεων στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών σε διάφορες ηλικιακές ομάδες. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αξιολόγηση της μεταγνώσης στην επίλυση μαθηματικού προβλήματος σε παιδιά δημοτικού σχολείου εμφανίστηκε πρόσφ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Researchers' interest in metacognition focuses on the study of a person's awareness taking place in his/her thought processes, as well as the ability to monitor, regulate, and control these processes during the implementation of cognitively demanding tasks. The basic and interdependent components of metacognition are knowledge of cognition, regulation of cognition and metacognitive experiences. The connection between metacognition and school performance, as well as between metacognition and solving has recently been highlighted. However, as the presence and development of metacognitive processes are highly connected to appropriate training, there is a strong research interest in the design and implementation of metacognitive interventions during mathematics lessons at various age groups. Considering that the assessment of metacognition in primary school children’s problem solving has recently appeared in the research field, and given that children's metacognitive skills are likely to b ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53053
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53053
ND
53053
Εναλλακτικός τίτλος
The role of metacognitive instruction in the development of metacognition in 3rd grade children’s problem solving
Συγγραφέας
Βισσαρίου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Θετικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών
Εξεταστική επιτροπή
Δεσλή Δέσποινα
Τρέσσου Ευαγγελία
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Χρήστου Κωνσταντίνος
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Καφούση Σουλτάνα
Μαλεγιαννακη Αμαρυλλίς Χρυσή
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Μεταγνώση; Επίλυση προβλήματος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)