Τρία δοκίμια πάνω σε κοινωνικά και οικονομικά δίκτυα

Περίληψη

Η διατριβή αυτή αποτελεί μια διεπιστημονική μελέτη που βασίστηκε στη θεωρία κοινωνικών δικτύων (χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο διαμόρφωσης πεποιθήσεων) και στη μικροοικονομική θεωρία (διαμορφώνοντας παίγνια Nash ισορροποίας). Αποτελείται απο τρία πρωτότυπα άρθρα τα οποία ερευνούν τις βέλτιστες στρατηγικές επιρροής που θα πρέπει οι επιχειρήσεις να ακολουθούν σε διαφορετικές μορφές κοινωνικών δικτύων και διαφορετικές μορφές αγορών σε μια αγορα προϊόντος. Βασικό χαρακτηριστικό του προτεινόμενου υποδείγματος μοντελοποίησης είναι η ενσωμάτωση της έννοιας της κοινωνικής επιρροής των μελών του κοινωνικού δικτύου στη διαδικασία διαμόρφωσης πεποιθήσεων σχετικά με τη ποιότητα ενός προιόντος. Η ανάλυση χρησιμοποιεί το μειωμένης ορθολογικότητας μοντέλο διαμόρφωσης πεποιθήσεων του DeGroot για το σχηματισμό άποψης για τη ποιότητα ενός προιόντος.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation is an interdisciplinary analysis relied on the theory of social networks (providing αν opinion formation model) and on the tools of microeconomic theory (formulating as Nash equilibrium game). This thesis is comprised of three original essays that attempt to explore which are the optimal influence strategies that should a firm follow, under different forms of social network and market structures in a product market. The fundamental ingredient of the proposed modeling framework is the integration of social influence received by the participants of a social network, in their beliefs’ formation process about the quality of a product. The analysis adopts the realistic conceptual framework of bounded rationality where beliefs about a brand’s quality are formed according to the seminal opinion formation model of DeGroot.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52413
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52413
ND
52413
Εναλλακτικός τίτλος
Three essays on social and economic networks
Συγγραφέας
Γεωργούλα, Ιφιγένεια (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Λεκάκος Γεώργιος
Μούρτος Ιωάννης
Σωτηρόπουλος Διονύσιος
Γιαγλής Γεώργιος
Κρητικός Εμμανουήλ
Ζαχαριάδης Εμμανουήλ
Αντωνίου Φάμπιο
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Οικονομικά
Λέξεις-κλειδιά
Μοντέλο DeGroot; Διαμόρφωση πεποιθήσεων; Μειωμένη ορθολογικότητα; Θεωρία κοινωνικών δικτύων; Μονοπώλιο; Ολιγοπώλιο; Στρατηγικές επιρροής; Θεωρία παιγνίων; Βιομηχανική οργάνωση; Αγορά προϊόντος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.