Δια βίου μάθηση και φύλο: Προσδοκίες και επιπτώσεις της δια βίου μάθησης στην επαγγελματική και οικογενειακή ζωή των γυναικών

Περίληψη

Σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά εργασίας παρατηρούνται διακρίσεις στη βάση του φύλου. Υπάρχει, λ.χ., κάθετος διαχωρισμός που ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες των γυναικών να καταλάβουν υψηλά ιστάμενες θέσεις εργασίας, αλλά και οριζόντιος διαχωρισμός στους τομείς απασχόλησης ανάλογα με το φύλο, καθώς και ανισότητες όπως το χάσμα αμοιβών, όπως το ονομάζουμε, που ακόμα υφίσταται, παρόλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μακρά παράδοση στην κανονιστική ρύθμιση ίσων αμοιβών (Γκασούκα, 2008). Παράλληλα, η αυξημένη συμμετοχή των γυναικών στην απασχόληση, αλλά και οι σημαντικές αλλαγές στα οικογενειακά πρότυπα, οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση πυρηνικών και μονογονεϊκών οικογενειών, δημιούργησαν την όλο και εντονότερη ανάγκη για τη Συμφιλίωση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής. Με τον όρο «Συμφιλίωση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» νοείται, κατ΄ αρχάς, η ισόρροπη συμμετοχή γυναικών και ανδρών στις ευθύνες και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τη συμβίωση και την κοινή απόφαση δημιουργίας οικογέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

There is gender discrimination throughout the European labor market. There is, for example, vertical segregation that minimizes the chances of women occupying high-level jobs, but also horizontal segregation in the areas of employment according to gender, as well as inequalities such as the pay gap, as we call it, which still exists, even though the European Union has a long tradition of equal pay regulation (Gasouka, 2008). At the same time, the increased participation of women in employment, but also the significant changes in family standards, which led to the increase of nuclear and single-parent families, created the growing need for Reconciliation of work and family life. The term ‘Reconciliation of family and professional life’ means, firstly, the balanced participation of women and men in the responsibilities and obligations arising from cohabitation and the joint decision to establish a family. Reconciliation obviously concerns both sexes, with the ultimate goal of equal distr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51927
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51927
ND
51927
Εναλλακτικός τίτλος
Lifelong learning and gender: expectations and impacts of lifelon learning on the professional and family life of women
Συγγραφέας
Γωγάκη, Ηλιάννα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Γκασούκα Μαρία
Βιτσιλάκη Χρυσή
Γουβιάς Διονύσιος
Κογκίδου Δήμητρα
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Νικολάου Ελένη
Ράπτης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Δια Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση; Επιμόρφωση; Συμφιλίωση εργασιακής – οικογενειακής ζωής; Φύλο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)