Εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην πρώτη δημοτικού: ανάπτυξη δεξιοτήτων γραμματισμού και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής

Περίληψη

Η διαφοροποιημένη διδασκαλία, επιδιώκει την ανταπόκριση στην ετερότητα του μαθητικού πληθυσμού, μέσα από σχεδιασμό πολλαπλών, ποιοτικά διαφορετικών διδακτικών προσεγγίσεων, ώστε να ευθυγραμμίζεται η μαθησιακή εμπειρία με τις μαθησιακές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών. Η παρούσα έρευνα μελετά, εκ των έσω, την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην πρώτη δημοτικού, ως πλαίσιο καλύτερης ανταπόκρισης στις ιδιαίτερες ανάγκες και προκλήσεις της τάξης αυτής, που είναι η ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών και η διδασκαλία του αρχικού γραμματισμού. Αποτελεί μια πρόταση συνολικής διαμόρφωσης του μαθησιακού περιβάλλοντος και της μαθησιακής διαδικασίας, που αποτυπώνει τη σταδιακή μετάβαση από μια αδιαφοροποίητη εκπαιδευτική πραγματικότητα στη διαφοροποιημένη τάξη. Συμβάλλει στην ερευνητική τεκμηρίωση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και στη βαθύτερη κατανόηση της προσέγγισης μέσα από τη διερεύνηση των απόψεων και την αποτύπωση της οπτικής των μαθητών, των γον ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Differentiated instruction seeks to enhance learning by adapting the curricular elements according to student diverse characteristics and needs. In the present research, differentiated instruction is implemented in first-grade as a framework that facilitates students’ psychosocial adjustment, as well as the teaching of beginning literacy. The present study is a two-year long action research. It unfolds in two phases, each one lasting one academic year, conducted by the same teacher-researcher, with two different groups of students. Each phase evolves in three action cycles. Each cycle emerges from the previous one and forms the next one, in a spiral evolution. In all action cycles the research questions revolve around the choices related to the implementation of the approach as well as student progress. Classroom choices refer to the learning environment, curriculum planning, ongoing assessment, responsive instruction, and classroom leadership and management. Student progress refers to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51914
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51914
ND
51914
Εναλλακτικός τίτλος
Implementation of differentiated instruction in first grade: development of literacy and social-emotional adjustment skills
Συγγραφέας
Καραγεώργου, Αργυρώ (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φιλιππάτου Διαμάντω
Παντελιάδου Σουζάνα
Καλδή Σταυρούλα
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Μάγος Κωνσταντίνος
Βασιλάκη Ευγενία
Δημητροπούλου Παναγιώτα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Διαφοροποιημένη διδασκαλία; Πρώτη τάξη δημοτικού; Ψυχοκοινωνική προσαρμογή; Διδασκαλία γραμματισμού; Πρώτη ανάγνωση και γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)