Διδασκαλία επιστήμης και τεχνολογίας με χρήση σύγχρονων προγραμματιστικών περιβαλλόντων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: αξιοποίηση και αξιολόγησή τους στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή παρουσιάζεται ένα διδακτικό πλαίσιο ανάπτυξης τεχνολογικά υποστηριζόμενων μαθησιακών περιβαλλόντων, με αξιοποίηση εργαλείων οπτικού προγραμματισμού, τα οποία προτείνονται στα ισχύοντα και στα συμπληρωματικά Αναλυτικά Προγράμματα (ΔΕΠΠΣ - ΑΠΣ). Ευρύτερο αντικείμενο της διατριβής είναι η διερεύνηση της χρήσης τους στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία για την ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων που επιβάλλει ο εκπαιδευτικός προσανατολισμός του σύγχρονου σχολείου.Η διατριβή προτείνει ένα πλαίσιο εκπαιδευτικών σεναρίων που αναπτύσσονται με τη μέθοδο σχεδίων εργασίας (project), εφαρμόζονται στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος σε μαθητές Ε και ΣΤ Δημοτικού κατά την υλοποίηση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και υποστηρίζονται από τα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού Kodu και Scratch. Διερευνάται η αξιοποίηση των προγραμματιστικών περιβαλλόντων ως διδακτικά μαθησιακά εργαλεία και η συμβολή τους στην ανάπτυξη μαθησιακών και κοινωνικών δε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation presents a teaching framework for the development of technologically supported learning environments, through the utilization of visual programming tools proposed by the current and supplementary national curriculum (Cross Thematic Curriculum Framework for Compulsory Education). The broader subject area of the dissertation is to explore the use of such tools in the process of teaching and learning with a view to enhancing the learning results and developing the skills which are required by the educational orientation of the modern school.The dissertation proposes a framework of educational scenarios as part of Project-based learning that will be implemented during language courses to pupils of the fifth and sixth year of the primary school and with the technical support of visual programming environments, such as Kodu and Scratch. Furthermore, it examines the way that the programming environments can be the best used as teaching tools as well as their contribution to t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51214
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51214
ND
51214
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching science and technology through modern learning programming environments for primary education: utilisation and evaluation of them in the teaching-learning process
Συγγραφέας
Χολέβα, Βασιλική (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Γιαλαμάς Βασίλειος
Πατρικάκης Χαράλαμπος
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Σαββαΐδης Στυλιανό
Βουδούρη Αγγελική
Λελίγκου Ελένη
Μετάφας Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα; Οπτική γλώσσα προγραμματισμού; Δεξιότητες 21ου αιώνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)