Επίδραση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, του στυλ μαθήσεως και της εξάρτησης από το πεδίο στις επιδόσεις των μαθητών γενικής εκπαίδευσης στο μάθημα της Χημείας Λυκείου

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης, της επίδρασης των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, του στυλ μάθησης, όπως και άλλων ψυχομετρικών παραγόντων, στις διαθέσεις αλλά και στις επιδόσεις των μαθητών γενικής εκπαίδευσης στο μάθημα της Χημείας. Στα πλαίσια αυτά, διερευνήσαμε: (α) τους τρόπους, με τους οποίους τα άτομα προσλαμβάνουν και επεξεργάζονται τις πληροφορίες, (β) τον τύπο της προσωπικότητάς τους και πως αυτά τα χαρακτηριστικά σχετίζονται με την επίδοση τους στο μάθημα της Χημείας.Ειδικότερα, η διατριβή αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Όσον αφορά το θεωρητικό πλαίσιο της διατριβής αυτό στηρίζεται: α) στο μοντέλο των αισθητηρίων τρόπων μάθησης, β) στο πολυδιάστατο μοντέλο της προσωπικότητας της Myers- Briggs (Myers-Briggs Type Indicator, 1962), που αξιολογεί τους οκτώ λειτουργικούς τύπους του Jung (1954) και έχει μεταφραστεί και σταθμιστεί στον ελληνικό πληθυσμό από τους Stalikas & Fitopoulos (1998) και γ) στη Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis is an attempt to investigate the influence of personality characteristics, learning style and other psychometric factors on the moods and performance of general education students in the chemistry course. In this context, we investigated (a) the ways in which individuals perceive and process information, (b) their personality type and how these characteristics relate to their performance in chemistry exams.In particular, the thesis consists of two parts, the theoretical and the research part. As regards the theoretical part of the thesis it is based on: (a) the VAK model of learning Styles; (b) the Myers-Briggs multidimensional personality model (Myers-Briggs Type Indicator, 1962), which assesses Jung's (1954) eight functional types and has been translated and weighted in the Greek population by Stalikas & Fitopoulos (1998); and (c) Howard Gardner's Multiple Intelligence Theory (Gardner, 1983) which identifies nine types of intelligence that are based in different pa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51118
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51118
ND
51118
Εναλλακτικός τίτλος
Influence of personality traits, learning style and field dependence on the performance of general education students in the subject of Lyceum Chemistry
Συγγραφέας
Ατλάσης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Κώτσης Κωνσταντίνος
Πλακίτση Αικατερίνη
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Σιγάλας Μιχαήλ
Σταύρου Δημήτριος
Μελισσάς Βασίλειος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Τσαπαρλής Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία ➨ Χημεία, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Στυλ μάθησης; Χημεία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)