Αξιολόγηση της υπολογιστικής σκέψης στις Α΄ και Β΄ τάξεις δημοτικού στα πλαίσια της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών μέσω τη δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή, παρουσιάζουμε ένα καινοτόμο εργαλείο αξιολόγησης βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης, το οποίο είναι αναπτυξιακά κατάλληλο για μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Δημοτικού. Ο βασικός πυλώνας του είναι το υπολογιστικό περιβάλλον PhysGramming (ακρωνύμιο του Physical Science Programming), που παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιακά παιχνίδια (στο κείμενο χρησιμοποιείται το αρσενικό γραμματικό γένος για λόγους συντομίας). Η έρευνά μας επικεντρώθηκε σε τρία βασικά σημεία: 1.Στον έλεγχο της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή του προτεινόμενου εργαλείου αξιολόγησης. 2. Στην εφαρμογή του εργαλείου αξιολόγησης στη σχολική τάξη, με σκοπό την ανάδειξη των επιπέδων βασικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας. 3. Στον έλεγχο της συσχέτισης των επιπέδων δομικών δεξιοτήτων της υπολογιστικής σκέψης με την κατανόηση του περιεχόμενου του μαθήματος της Μελέτης του Περιβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this dissertation, we present an innovative tool for assessing basic computational thinking skills. The tool is developmentally appropriate for students in the first and second grades of primary school. The main pillar of the tool is the computational environment PhysGramming (an acronym derived from Physical Science Programming), which allows young users to create their own digital games. Our research focused on three key points: 1. Checking the reliability and validity of the results obtained from the implementation of the proposed evaluation tool. 2. Applying the assessment tool in the classroom, in order to highlight the levels of basic computational thinking skills of primary school students. 3. Checking the correlation of the levels of structural computational thinking skills, with the understanding of the Environmental Studies course’s content. In other words, the goal was to test whether there is a correlation between the learning performances in scientific fields, with the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50235
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50235
ND
50235
Εναλλακτικός τίτλος
Assessing computational thinking in first and second grade of primary school amid environmental studies through the creation of digital games
Συγγραφέας
Κανάκη, Καλλιόπη (Πατρώνυμο: Αντώνιος)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Ζαράνης Νικόλαος
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Πολίτης Παναγιώτης
Σκουμιός Μιχαήλ
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Σταύρου Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΆλλες Φυσικές Επιστήμες ➨ Άλλες φυσικές επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική σκέψη; Aλγοριθμική σκέψη; Αφαιρετική ικανότητα; Αξιολόγηση; Πρώτη σχολική ηλικία; Παιχνιδοκεντρική μάθηση; Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός; Φυσικές επιστήμες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.