Διερευνητική μάθηση: ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας στο Η/Μ φάσμα αστρικών πηγών

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η σχεδίαση, η εφαρμογή και η αξιολόγηση, μέσω διδακτικής παρέμβασης σε σχολικές τάξεις, μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία σε μαθητές του Λυκείου της Φυσικής των βασικών εννοιών των ενοτήτων του Φωτός, της Δομής του Ατόμου, της Ακτινοβολίας του Μέλανος Σώματος στο πλαίσιο μελέτης και ερμηνείας των Ηλεκτρομαγνητικών φασμάτων των Αστέρων.Η ΔΜΑ συσχετίζει σημαντικές γνωστικές περιοχές της Φυσικής όπως Ηλεκτρομαγνητισμό, Οπτική, Θερμοδυναμική και Ατομική Φυσική αναδεικνύοντας έτσι την ενιαία θεώρηση και συνοχή που υπάρχει κάτω από τη συνθετότητα των φυσικών φαινομένων αφού στα Αστρικά φάσματα συναρθρώνονται και αλληλοπεριχωρούνται ποικίλες θεωρητικές ερμηνείες της μελέτης τους. Η παρούσα ΔΜΑ αναπτύχθηκε στα πλαίσια του Μοντέλου Εκπαιδευτικής Αναδόμησης (ΜΕΑ) (Model of Educational Reconstruction) δηλαδή στην αναδόμηση της επιστημονικής γνώσης ώστε να κατανοήσουν οι μαθητές τα βασικά της σημεία γεφυρώνοντας την με τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present study we designed, implemented and evaluated a Teaching Learning Sequence (TLS) for the educational instruction of high school students on the basic concepts of Physics, such as the nature of light, the atomic structure, the concept of heat and temperature, the atomic energy levels and blackbody radiation within the study of the Stellar spectra. The TLS links together important areas of Physics, such as electromagnetism, optics, thermodynamics and atomic physics and facilitates the cohesive understanding of the Stellar spectra complex phenomenon, by bringing together these different physical aspects of it, while taking into account the fact that the Stellar spectra as a topic stimulates students’ interest and contributes towards the acquisition of a better understanding of the interaction between matter and radiation.The knowledge of such basic concepts is deemed as a necessary background for the understanding and the interpretation of the nature of Stellar spectra. The ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49907
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49907
ND
49907
Εναλλακτικός τίτλος
Inquiry learning: development, implementation and evaluation of a teaching learning sequence about the E/M spectrum of stellar sources
Συγγραφέας
Καρδαράς, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Στυλιανός)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Φυσικής. Τομέας Φυσικής Στερεάς Κατάστασης. Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καλλέρη Μαρία
Τσιγάνης Κλεομένης
Κοσμάς Θεοχάρης
Χαρμανδάρης Βασίλειος
Χρυσάφης Κωνσταντίνος
Σταύρου Δημήτριος
Μολοχίδης Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική ➨ Φυσική, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία; Ηλεκτρομαγνητικό φάσμα Αστέρων; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Μέλαν σώμα; Ανάλυση του φωτός; Δομή του Ατόμου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)