Διερεύνηση παραγόντων κινδύνου ως προς την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας και δυνατότητες αντιστάθμισής τους

Περίληψη

Η «διακινδύνευση» ή «ρίσκο» στη διδασκαλία αποτελεί μια κατάσταση υπαρκτή που σχετίζεται με την επιτυχία ή μη της διδασκαλίας, η οργάνωση της οποίας αποτελεί διαδικασία λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο του διδακτικού σχεδιασμού. Προκειμένου να καταστεί διαχειρίσιμο το «ρίσκο στη διδασκαλία», η παρούσα διδακτορική διατριβή κατέληξε στην κατάρτιση μιας πρότασης εργαλείου υπό την ονομασία «Εργαλείο Εντοπισμού και Διαχείρισης της Διακινδύνευσης στη Διδασκαλία» ή, εν συντομία, «Ε.Ε.Δ.Δ.Δ.». Οι θεωρητικές βάσεις «Ε.Ε.Δ.Δ.Δ.» αντλούνται από τον ορισμό της «διακινδύνευσης στη διδασκαλία», από την επιλογή του «Πίνακα Αναφοράς» και του «Δέντρου Αποφάσεων» ως μοντέλων αποτύπωσης των δεδομένων για τη λήψη αποφάσεων και στο Μοντέλο Συστημικής Προσέγγισης των Dick, Carey & Carey ως προς τον διδακτικό σχεδιασμό. Στα παραπάνω προστίθενται οι παράγοντες «διακινδύνευσης» οι οποίοι προέκυψαν από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας ως προς τον διδακτικό σχεδιασμό και τη διδασκαλία και αναλύονται εκτενώς σε σχετικ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The “risk in teaching” is an existing situation related to the success or failure of teaching, the planning of which is a decision-making process. As a proposal for managing “risk in teaching”, this doctoral dissertation resulted in the development of a relevant tool called “Tool for Identifying and Managing Risk in Teaching” (“T.I.M.Ri.T.”). The theoretical bases of “T.I.M.Ri.T.” derive (a) from the definition of “risk in teaching”, (b) from the use of "Summary Tables" and the "Decision Trees" as data representation models for decision making and (c) in Dick, Carey & Carey’s systematic Model of Instructional Design. Added to the above are (d) the "risk" factors that emerged from the literature review in terms of teaching design which are analyzed in detail in a relevant chapter.The proposed “T.I.M.Ri.T.” for managing the “risk in teaching” was put into a controlled application by Primary Education teachers in order to evaluate its effectiveness and to identify elements that need impro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50131
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50131
ND
50131
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of risk factors in the effectiveness of teaching and their compensation possibilities
Συγγραφέας
Ζαγκότας, Βασίλειος του Ιωάννης
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φύκαρης Ιωάννης
Καλδή Σταυρούλα
Νικολάου Μαρία-Σουζάνα
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Μπαμπάλης Θωμάς
Θεοδώρου Δημήτριος
Λιακοπούλου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ρίσκο; Διδακτική μεθοδολογία; Διδακτικός σχεδιασμός; Ανάλυση ρίσκου; Διαχείριση ρίσκου; Αντίληψη ρίσκου; Ρίσκο στη διδασκαλία; Λήψη αποφάσεων επί της διδασκαλίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)