Η εκπαιδευτική πολιτική της δικτατορίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (1967-1974): θεσμικές ρυθμίσεις και στρατηγικές νομιμοποίησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Οι αντιστάσεις των φοιτητών και η συλλογική μνήμη

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκήθηκε την περίοδο της απριλιανής δικτατορίας (1967-1974) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ο ερευνητικός φακός εστιάζεται στις θεσμικές ρυθμίσεις και στις στρατηγικές νομιμοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής της δικτατορίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στον τρόπο πρόσληψής τους από τους αντικαθεστωτικούς φοιτητές του Πανεπιστημίου. Ειδικότερα, τα ερευνητικά ερωτήματα είναι:α)Ποιες ήταν οι θεσμικές ρυθμίσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής που ασκήθηκε στο πεδίο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την περίοδο της απριλιανής δικτατορίας και οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν για τη νομιμοποίησή της ειδικότερα στο Πανεπιστήμιο Πατρών;β) Πώς συγκροτήθηκε η συλλογική ταυτότητα του αντιδικτατορικού φοιτητικού κινήματος στην Πάτρα μέσα από τη συλλογική μνήμη, και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της; Για την απάντηση στα παραπάνω ερευνητικά ερωτήματα κρίθηκε αναγκαίος ο συνδυασμός αρχειακών πηγών με προφορικές μαρτυρίες ενισχύοντας ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is the study of the educational policy during the period of the aprilian dictatorship (1967-1974) in Higher Education. The research lens focuses on the institutional arrangements and legitimization strategies of educational policy as well as its perception from the anti-regime students in University of Patras. Specifically, the research questions of this dissertation are:a)What were institutional arrangements and legitimization strategies of educational policy in Higher Education, during the period of the aprilian dictatorship in Higher Education and specifically in University of Patras?b)How the collective identity of the anti-dictatorship student movement was constructed through the collective memory and what were its characteristics?In the research part of this dissertation a combination of archival research with oral history has been made, ensuring the triangulation of data in order to obtain valid and reliable results.Regarding the concluding survey re ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43206
ND
43206
Εναλλακτικός τίτλος
The educational policy of the dictatorship in Higher Education (1967-1974): institutional arrangements and legitimization strategies in University of Patras. Student resistance and collective memory
Συγγραφέας
Κατσιγιάννη, Μαρία του Γεώργιος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Βεργίδης Δημήτρης
Μπουζάκης Ιωσήφ
Ασημάκη-Δημακοπούλου Άννυ
Κουστουράκης Γεράσιμος
Μπάκας Θωμάς
Λαμπρόπουλος Χαρίλαος
Φωτόπουλος Νικόλαος
Υφαντή Αμαλία
Χαραλάμπους Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική πολιτική; Αντιδικτατορικό φοιτητικό κίνημα; Πανεπιστήμιο Πατρών; Συλλογική ταυτότητα; Συλλογική μνήμη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
413 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)