Ψυχική ανθεκτικότητα, αντιλήψεις αποδοχής/απόρριψης από γονείς και εκπαιδευτικούς και κατάθλιψη σε μαθητές με/χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνήσει τις πολυσύνθετες αλληλεπιδράσεις μεταξύ της εκλαμβανόμενης ποιότητας της σχέσης (με τους δύο γονείς και τους εκπαιδευτικούς), μέσω των Αντιλήψεων Αποδοχής/Απόρριψης, των διαστάσεων της Ψυχικής Ανθεκτικότητας και της Καταθλιπτικής συμπτωματολογίας σε παιδιά και προεφήβους, με και χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α). Στην έρευνα συμμετείχαν 943 μαθητές που φοιτούσαν σε Δημοτικά (Ε' και Στ' τάξη) και Γυμνάσια (Α' και Β' τάξη) της Κρήτης, με 224 από αυτούς να παρουσιάζουν Ε.Ε.Α καθώς επίσης και οι εκπαιδευτικοί των μαθητών αυτών. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν: (a) οι Κλίμακες Ανθεκτικότητας για Παιδιά και Εφήβους (RSCA) (Prince-Embury, 2006), (b) το Ερωτηματολόγιο Γονικής Αποδοχής/Απόρριψης (Child PARQ πατέρα & μητέρας) (Rohner, 2004), (c) το Ερωτηματολόγιο Αποδοχής/Απόρριψης από Εκπαιδευτικούς (TARQ) (Rohner, 2005), (d) το Ερωτηματολόγιο Παιδικής Κατάθλιψης (CDI) (Kovacs, 2004) και e) το Ερωτηματολόγιο Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών (TE ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to explore the complex interactions between dimensions of Resiliency, perceived relationship quality with both parents and teachers (through perceptions of Acceptance/Rejection) and Depressive symptomatology in children and preadolescents with and without Special Educational Needs (SEN). The participants of the study were 943 students of elementary (5th and 6th grade) and junior high schools (1st and 2nd grade) in Crete, with 224 of them facing SEN, as well as their teachers. They were administered: (a) Resiliency Scales for Children & Adolescents – A Profile of Personal Strengths (RSCA) (Prince-Embury, 2006), (b) Parental Acceptance-Rejection Questionnaire - Short Form (Child PARQ mother&father) (Rohner, 2004), (c) Teacher Acceptance-Rejection Questionnaire (TARQ) (Rohner, 2005), (d) Children’s Depression Inventory (CDI) (Kovacs, 2004) and e) Teacher’s Assessment Questionnaire (TEACH) for students' school functioning and externalising/internalising di ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50111
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50111
ND
50111
Εναλλακτικός τίτλος
Resiliency, perceptions of parental and teacher acceptance/ rejection and depression in students with and without Special Education Needs (SEN)
Συγγραφέας
Παπαδάκη, Ανδριανή (Πατρώνυμο: Αριστοτέλης)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τοµέας Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Κουρκούτας Ηλίας
Μουζάκη Αγγελική
Lev-Weiss Rachel
Kassis Wassilis
Γιοβαζολιάς Θεόδωρος
Ματσόπουλος Αναστάσιος
Botha Johan
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ατομική ψυχική ανθεκτικότητα; Συναισθηματική απόκριση; Αίσθηση ελέγχου; Αίσθηση σύνδεσης με τους άλλους; Κατάθλιψη; Αντιλήψεις αποδοχής/απόρριψης από γονείς και εκαπιδευτικούς; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΘΕΑ); Εξωτερικευμένες/εσωτερικευμένες δυσκολίες; Μαθησιακές δυσκολίες; Παιδιά & προέφηβοι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.