Ανάπτυξη αναγνωστικών κινήτρων σε μαθητές δημοτικού σχολείου: εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος παρέμβασης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως βασικό σκοπό τη διερεύνηση της επίδρασης ενός προγράμματος παρέμβασης στις δύο βασικές συνιστώσες του αναγνωστικού κινήτρου, την αυτοαποτελεσματικότητα και την εσωτερική παρώθηση στο πεδίο της αφηγηματικής ανάγνωσης, και τις επιμέρους υποκλίμακες που τις συνδιαμορφώνουν. Συμπληρωματικά, εξετάζει το ρόλο του φύλου στη διαμόρφωση των παραπάνω συνιστωσών και υποκλιμάκων, πριν την εφαρμογή της παρέμβασης.Πενήντα εφτά μαθητές της έκτης τάξης του δημοτικού συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έρευνα,διάρκειας έντεκα εβδομάδων, οι οποίοι αποτελούσαν το μαθητικό δυναμικό των τεσσάρων φυσικώς καθορισμένων τμημάτων των δύο τυχαία επιλεγμένων δημοτικών σχολείων της πόλης της Καλαμάτας. Ακολουθώντας έναν προ-μετά (ημι)πειραματικό σχεδιασμό επί πειραματικών ομάδων και ελέγχου, η συγκεκριμένη παρέμβαση στηρίχθηκε στη «συναλλακτική» λογοτεχνική θεωρία τηςRosenblatt, δίνοντας έμφαση στην προσωπική ανταπόκριση και νοηματοδότηση του αναγνώστη μέσα από αντιπροσωπευτικές δρα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation aims mainly to investigate the effect of an intervention program on both the two key aspects of reading motivation, self-efficacy and intrinsic motivation in the field of narrative reading, and the partial subscales that jointly shape them. In addition, the study examines the gender role in shaping these dimensions and subscales, before the intervention implementation. Fifty seven sixth grade students participated in this eleven weeks study, as members of four naturally defined classrooms in two randomly selected primary schools of the city of Kalamata. Using a pre-post (quasi)experimental-control groups design, this intervention was based on the "transactional" literary theory of Rosenblatt that gives emphasis on reader’s personal response and meaning through representative narrative reading activities and strategies. Two specific self-report questionnaires were used to measure the summative Self Efficacy and Intrinsic Motivation and their partial subscales.Before th ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44177
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44177
ND
44177
Εναλλακτικός τίτλος
Development of primary-school pupils reading motivation: intervention program implementation and evaluation
Συγγραφέας
Χρυσός, Μιχαήλ (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Καλογήρου Τζίνα
Βρεττός Ιωάννης
Πάτσιου Βίκυ
Μπαμπάλης Θωμάς
Ρούσσος Πέτρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συναλλακτική ανάγνωση της Rosenblatt; Αυτοαποτελεσματικότητα; Εσωτερική παρώθηση; Αφηγηματικά κείμενα; Μαθητές ΣΤ’ δημοτικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 250 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)