Καθημερινές τελετουργίες στο νηπιαγωγείο: διαμορφώνοντας την κοινωνική πραγματικότητα και τη δράση των νηπίων

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή αποτελεί μια εθνογραφική προσέγγιση του νοήματος των καθημερινών τελετουργιών στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης. Παρόμοιες έρευνες υπάρχουν στην αγγλόγλωσση βιβλιογραφία ενώ η σχετική ελληνόγλωσση βιβλιογραφία είναι περιορισμένη. Η διατριβή χωρίζεται σε οκτώ κεφάλαια.Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζω τα ερευνητικά ερωτήματα που επιδιώκω να απαντήσω μέσα από την ερευνητική μου προσπάθεια. Ειδικότερα εστιάζω στις καθημερινές «τελετουργίες» που επιλέγει η κάθε νηπιαγωγός για την οργάνωση της σχολικής καθημερινότητας. Επιμέρους ερωτήματα της έρευνας αφορούν στα εξής: (α) Με ποιον τρόπο συνδέονται οι καθημερινές τελετουργίες με τη διαδικασία της εκπαίδευσης και πώς συμβάλλουν στην επικοινωνία τόσο μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο και αναμεταξύ των μαθητών· (β) Αν και με ποιον τρόπο τα νήπια υιοθετούν τις τελετουργίες και πώς τις χρησιμοποιούν στις επαφές τους με τους άλλους (είτε συνομήλικους, είτε ενήλικες)· (γ) Με ποιον τρόπο οι καθημερινές τελετουρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis is an ethnographic approach to the meaning of the everyday rituals in preschool education. Similar researches exist in the English literature, whereas the relevant Greek literature is limited. This thesis has eight chapters.In the first chapter I raise the research questions that I try to answer through my research effort. In particular, I focus on the everyday rituals chosen by each kindergarten teacher for organizing the school day. The research sub-questions are about: (a) how are everyday rituals connected to the educational process and how are they contributing to the communication both between students and teachers, and between students; (b) if and how preschoolers adopt the everyday rituals and how they use them in their interactions with others (whether peers or adults); (c) how are everyday rituals contributing to the cultivation of preschoolers’ practices; (d) what is ethos the and worldview transmitted through everyday rituals; (e) what ideological messa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50078
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50078
ND
50078
Εναλλακτικός τίτλος
Everyday rituals in kindergarten: shaping social reality and preschoolers' agency
Συγγραφέας
Κάτσενου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Μπενινκάζα Λουτσιάνα
Παπαχριστοφόρου Μαριλένα
Γκότοβος Αθανάσιος
Αυγητίδου Σοφία
Μαρκουλάτος Ιορδάνης
Μαυρίδης Ηρακλής
Honorato Dalila
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Εθνογραφική προσέγγιση; Eνεργός δράση (agency); Pουτίνες στο νηπιαγωγείο; Aνταγωνισμός; Χάμπιτους; Oντολογική ασφάλεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)