Περίληψη
Η δυσλεξία αποτελεί έναν επιστημονικό όρο που σχετίζεται με τη λειτουργία της γλώσσας. Τα τελευταία 40 χρόνια η δυσλεξία μελετάται συστηματικά από Ψυχιάτρους, Εκπαιδευτικούς, Ψυχολόγους και Λογοπεδικούς. Η δυσλεξία έχει κατά καιρούς διευρυνθεί, ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των μαθησιακών δυσκολιών ή να αποτελεί ένα μικρό τμήμα τους. Τα περιστατικά δυσλεξίας διεθνώς αναφέρονται σε ποσοστά 5-7%. Η δική μας στατιστική μελέτη, που έγινε σε 880 εφήβους, παρουσίασε στοιχεία της τάξης του 7,5%. Η εμφάνιση δυσλεξίας βρέθηκε ότι σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με το φύλο, όπου η πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα αγόρι ήταν 4 φορές μεγαλύτερη από την πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα κορίτσι. Ο βαθμός σοβαρότητας της δυσλεξίας εκδηλώνεται, όπως προέκυψε από την παραγοντική ανάλυση των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου μας, με τους ακόλουθους παράγοντες: "αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες", "δυσκολία στην κατανόηση του νοήματος", "προβλήματα μνήμης", "σύγχυση προσανατολισμού", "δυσκ ...
Η δυσλεξία αποτελεί έναν επιστημονικό όρο που σχετίζεται με τη λειτουργία της γλώσσας. Τα τελευταία 40 χρόνια η δυσλεξία μελετάται συστηματικά από Ψυχιάτρους, Εκπαιδευτικούς, Ψυχολόγους και Λογοπεδικούς. Η δυσλεξία έχει κατά καιρούς διευρυνθεί, ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των μαθησιακών δυσκολιών ή να αποτελεί ένα μικρό τμήμα τους. Τα περιστατικά δυσλεξίας διεθνώς αναφέρονται σε ποσοστά 5-7%. Η δική μας στατιστική μελέτη, που έγινε σε 880 εφήβους, παρουσίασε στοιχεία της τάξης του 7,5%. Η εμφάνιση δυσλεξίας βρέθηκε ότι σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με το φύλο, όπου η πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα αγόρι ήταν 4 φορές μεγαλύτερη από την πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα κορίτσι. Ο βαθμός σοβαρότητας της δυσλεξίας εκδηλώνεται, όπως προέκυψε από την παραγοντική ανάλυση των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου μας, με τους ακόλουθους παράγοντες: "αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες", "δυσκολία στην κατανόηση του νοήματος", "προβλήματα μνήμης", "σύγχυση προσανατολισμού", "δυσκολίες στην αίσθηση και οργάνωση του χρόνου", "έλλειψη προσοχής και αυτοσυγκέντρωσης" και "προβλήματα οργάνωσης της γλώσσας". Διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων που εμφάνισε δυσλεξία είχε παρουσιάσει μαθησιακές διαταραχές κατά την δημοτική εκπαίδευση, ενώ παρατηρήθηκε στατιστικά σημαντική επίδραση διαφόρων ατομικών και δημογραφικών παραγόντων στην σοβαρότητα των δυσλεκτικών εκδηλώσεων στους εφήβους αυτούς. Συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι οι ανεξάρτητοι προγνωστικοί παράγοντες που σχετίζονταν με τις "αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες", τις "δυσκολίες στην κατανόηση του νοήματος" και τα "προβλήματα οργάνωσης της γλώσσας" ήταν η μόρφωση των γονέων, η εξωσχολική βοήθεια από τους γονείς ή άλλους, και η συνεργασία και επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό, με τα "προβλήματα μνήμης" ήταν η οικονομική κατάσταση της οικογένειας, με τη "σύγχυση προσανατολισμού" ήταν η εξωσχολική βοήθεια, και με τις "δυσκολίες στην αίσθηση και οργάνωση του χρόνου" και με την "έλλειψη προσοχής και αυτοσυγκέντρωσης" ήταν η εξωσχολική βοήθεια και η ενθάρρυνση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Dyslexia is a scientific term that relates with the function of language. The last 40 years dyslexia is being studied by Psychiatrists, Psychologists and people concerning Education and Speech systematically. Dyslexia has sometimes been expanded so that may conclude all of the student difficulties or to be a part of them. Cases of dyslexia, globally, are referred to 5-7%. Our statistical study presents 7,5% concerning 880 persons in puberty. Dyslexia was found that there is a great connection statistically with the sex which means that the possibility dyslexia to be appeared to a boy is 4 times greater that the possibility to be appeared to a girl. The severity grade of dyslexia is manifested, as that was found from the analysis of our questionary, with the following parameters: “reading and orthographic difficulties”, “understanding difficulty”, “memory problems”, “orientation’s confusion”, “difficulties in sense and time organization”, “luck of attention and self concentration” and “ ...
Dyslexia is a scientific term that relates with the function of language. The last 40 years dyslexia is being studied by Psychiatrists, Psychologists and people concerning Education and Speech systematically. Dyslexia has sometimes been expanded so that may conclude all of the student difficulties or to be a part of them. Cases of dyslexia, globally, are referred to 5-7%. Our statistical study presents 7,5% concerning 880 persons in puberty. Dyslexia was found that there is a great connection statistically with the sex which means that the possibility dyslexia to be appeared to a boy is 4 times greater that the possibility to be appeared to a girl. The severity grade of dyslexia is manifested, as that was found from the analysis of our questionary, with the following parameters: “reading and orthographic difficulties”, “understanding difficulty”, “memory problems”, “orientation’s confusion”, “difficulties in sense and time organization”, “luck of attention and self concentration” and “problems in language’s organization”. It was confirmed that the greater percentages of teenagers appearing dyslexia had learning disorders during the first education while appeared great statistically effectiveness of different personal and demographic factors to the severity of dyslectic manifestations in these teenagers. Precisely was found that the independent prognostic factors related with the “reading and orthographic difficulties”, “understanding difficulties”, “problems in language’s organization” were the parents’ education, the out school help from parents or others and the cooperation and communication with the teacher while the “memory’s problem” were related with the financial situation of the family. With the “orientation confusion” was the out school help and with the “difficulties in sense and time organization” and finally with the “luck of sense and self concentration” was the out school help and encouragement.
περισσότερα