Έρευνα και στατιστική μελέτη της δυσλεξίας σε εφήβους και μετεφήβους με μαθησιακές διαταραχές κατά την δημοτική εκπαίδευση

Περίληψη

Η δυσλεξία αποτελεί έναν επιστημονικό όρο που σχετίζεται με τη λειτουργία της γλώσσας. Τα τελευταία 40 χρόνια η δυσλεξία μελετά­ται συστηματικά από Ψυχιάτρους, Εκπαιδευτικούς, Ψυχολόγους και Λογοπεδικούς. Η δυσλεξία έχει κατά καιρούς διευρυνθεί, ώστε να περιλαμβάνει το σύνολο των μαθησιακών δυσκολιών ή να αποτελεί ένα μικρό τμήμα τους. Τα περιστατικά δυσλεξίας διεθνώς αναφέρονται σε ποσοστά 5-7%. Η δική μας στατιστική μελέτη, που έγινε σε 880 εφήβους, παρουσίασε στοιχεία της τάξης του 7,5%. Η εμφάνιση δυσλεξίας βρέθηκε ότι σχετίζεται στατιστικά σημαντικά με το φύλο, όπου η πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα αγόρι ήταν 4 φορές μεγαλύτερη από την πιθανότητα να εμφανίσει δυσλεξία ένα κορίτσι. Ο βαθμός σοβαρότητας της δυσλεξίας εκδηλώνεται, όπως προέκυψε από την παραγοντική ανάλυση των ερωτήσεων του ερωτηματολογίου μας, με τους ακόλουθους παράγοντες: "αναγνωστικές και ορθογραφικές δυσκολίες", "δυσκολία στην κατανόηση του νοήματος", "προβλήματα μνήμης", "σύγχυση προσανατολισμού", "δυσκ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Dyslexia is a scientific term that relates with the function of language. The last 40 years dyslexia is being studied by Psychiatrists, Psychologists and people concerning Education and Speech systematically. Dyslexia has sometimes been expanded so that may conclude all of the student difficulties or to be a part of them. Cases of dyslexia, globally, are referred to 5-7%. Our statistical study presents 7,5% concerning 880 persons in puberty. Dyslexia was found that there is a great connection statistically with the sex which means that the possibility dyslexia to be appeared to a boy is 4 times greater that the possibility to be appeared to a girl. The severity grade of dyslexia is manifested, as that was found from the analysis of our questionary, with the following parameters: “reading and orthographic difficulties”, “understanding difficulty”, “memory problems”, “orientation’s confusion”, “difficulties in sense and time organization”, “luck of attention and self concentration” and “ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17453
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17453
ND
17453
Εναλλακτικός τίτλος
Research and statistical study of dyslexia in teenagers and adults with learning disorders during first degree education
Συγγραφέας
Αγερίδου, Βασιλική του Ευστράτιος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Λειτουργικός-Κλινικοεργαστηριακός. Εργαστήριο Ιατρικής Στατιστικής
Εξεταστική επιτροπή
Τρυψιάννης Γρηγόριος
Λειβαδίτης Μιλτιάδης
Θεοδωρακόπουλος Παναγιώτης
Μαρούλης Γεώργιος
Μηνόπουλος Γεώργιος
Μαλτέζος Ευστράτιος
Δαβάζογλου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες Υγείας
Κλινική Ιατρική
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Μαθησιακές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
215 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)