Πολιτικές ανώτατης εκπαίδευσης, διά βίου μάθηση και απασχολησιμότητα: το ευρωπαϊκό πλαίσιο και η ελληνική περίπτωση

Περίληψη

Σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από συνεχείς μεταβολές, η εκπαίδευση καλείται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που δημιούργησαν η πολυδιάστατη κρίση και ακολούθως η ύφεση. Η παρούσα εργασία επιδιώκει να αποτυπώσει την εξέλιξη της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και δη της πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, εξετάζοντας παράλληλα τόσο το ρόλο του κράτους, το οποίο βρίσκεται σε συνεχή «πίεση», όσο και των διεθνών οργανισμών, οι οποίοι αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωσή της. Κεντρικό σημείο της διατριβής αποτελεί η εξέλιξη των πολιτικών ανώτατης εκπαίδευσης και η σχέση τους με τη δια βίου μάθηση και την απασχολησιμότητα, όπως αποτυπώνονται στην εικοσαετή πορεία της Διαδικασίας της Μπολόνια (ΔτΜ). Παράλληλα, εξετάζεται ο βαθμός εφαρμογής των μέτρων που ελήφθησαν για την ανώτατη εκπαίδευση στην ελληνική περίπτωση, στην προσπάθεια επίτευξης των στόχων που τέθηκαν στη ΔτΜ. Επιπρόσθετα, επιχειρε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In a globalized environment characterized by constant change, education is called upon to play a leading role in the European Union's effort to meet the challenges posed by the multidimensional crisis and consequently the recession. This paper seeks to outline the evolution of European education policy and more specifically the evolution of the higher education policy at the European level, while examining both the role of the state, which is under constant “pressure”, and International organizations, which play an active role in shaping it. The central point of the doctoral thesis is the development of higher education policies and their relationship with lifelong learning and employability, as reflected in the twenty-year Bologna Process. At the same time, it is examined the degree of implementation of the measures taken for higher education in the Greek case, in the effort to achieve the goals set in the Bologna Process. In addition, attempts are being made to link the goals set in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49411
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49411
ND
49411
Εναλλακτικός τίτλος
Higher education policy, lifelong learning and employability: the European context and the Greek case
Συγγραφέας
Χουρδάκης, Μαρίνος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδάκης Νικόλαος
Τσινισιζέλης Μιχαήλ
Λάβδας Κωνσταντίνος
Κοτρόγιαννος Δημήτριος
Μαυρομούστακου ΉΒη-Αγγελική
Ξενάκης Δημήτριος
Καρράς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες ➨ Πολιτική επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτικές ανώτατης εκπαίδευσης; Διά βίου μάθηση; Απασχολησιμότητα; Εκπαιδευτική πολιτική; Δημόσιες πολιτικές; Διεθνείς οργανισμοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.