Μεταφορά εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής στην Ευρώπη: η περίπτωση των προγραμμάτων για το κοινωνικό φύλο στο σχολείο

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή ασχολείται με την έρευνα της μεταφοράς πολιτικών για την ισότητα των φύλων από το επίπεδο της Ε.Ε. στο επίπεδο του ελληνικού σχολείου.Επικεντρωθήκαμε σε δύο στοιχεία: στη διερεύνηση του περιεχομένου πολιτικής που μεταφέρεται από την Ε.Ε. στο ελληνικό συγκείμενο και στη διερεύνηση του νοήματος που αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί σε προγράμματα για τα φύλα που εφάρμοσαν ή εφαρμόζουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στόχος μας ήταν να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά της πολιτικής που εν τέλει παράγεται στο πεδίο μέσω: πρώτον της μεταφοράς πολιτικής και δεύτερον της νοηματοδότησης από τους εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε ότι με την ενασχόληση μας με τη μελέτη της μεταφοράς και της ερμηνείας των πολιτικών από τους εφαρμοστές στο πεδίο της πολιτικής αυτής (εκπαιδευτικούς) μπορούμε να δώσουμε μία εικόνα της εφαρμογής ευρωπαϊκών πολιτικών στο μικρό επίπεδο.Η ερευνητική διαδικασία ολοκληρώθηκε σε δύο φάσεις με τη χρήση ποιοτικής μεθοδολογίας. Αρχικά αναζητήθηκαν, επιλέχθηκαν και αναλύθηκαν πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis deals with the transfer of gender equality policies from the EUlevel to the Greek school level (secondary education).We focused on two key elements: on the research of the content of the transferredpolicy from the EU to Greek context and on the research of the meaning that teachersattribute to gender equality projects which they implemented in the past or implement atpresent in secondary education.Our goal was to emphasize the features of the policy which is eventually produced onthe field through the policy transfer and secondly through the meaning that teachers attributeto that policy. We believe that through our involvement with the study of the transfer and theinterpretation of the policies on behalf of the implementers on the field (i.e the teachers), wecan give a perspective of the implementation of european policies on the micro-level.The research, which was conducted with qualitative methodology, came to aconclusion in two phases. Initially, we searched, sele ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42038
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42038
ND
42038
Εναλλακτικός τίτλος
Educational and social policy tranfer in Europe: the case of projects about gender issues in greek schools
Συγγραφέας
Λεμπέση, Γεωργία-Ελένη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταμέλος Γεώργιος
Σπινθουράκη Αθηνά-Ιουλία
Καμαριανός Ιωάννης
Κυπριανός Παντελής
Μπάλιας Ευστάθιος
Καρακατσάνη Δέσποινα
Πρόκου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Μεταφορά πολιτικής; Φύλο; Εφαρμογή προγραμμάτων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 268 σ.; Β' τόμος 277 σ.), πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)