Θειολογικές, ηθικές και παιδαγωγικές προεκτάσεις του αρχαίου δράματος

Περίληψη

Στην ανά χείρας διδακτορική διατριβή καταγράφονται, σχολιάζονται και αξιολογούνται τα σημαντικότερα, κατά τη γνώμη μας, χωρία της αρχαίας δραματικής ποίησης τα οποία θειολογούν παιδαγωγώντας και εξανθρωπίζουν ηθικολογώντας, υπό την έποψη της παιδαγωγικής επιστήμης και της φιλοσοφίας. Συγκεκριμένα μέσω της ανάλυσης των τραγωδιών του Αισχύλου Ἀγαμέμνων, Χοηφόροι, και Εὐμενίδες αναδεικνύεται και τεκμηριώνεται η παιδαγωγική θειολογία και η ηθική ανθρωπολογία του ποιητή καθώς και η συμβολή της σ΄έναν ηρακλείτειο κόσμο αντιθέσεων και συγκρούσεων, που τελικώς επικρατεί το καλό. Ακολούθως στις τραγωδίες Αἴας και Φιλοκτήτης του Σοφοκλή επισημαίνεται ο έντονος παιδαγωγικός χαρακτήρας και η φιλοσοφικό-θεολογική διάσταση των ιδεών του ποιητή, που ως κύριο στόχο είχαν τη διάπλαση του πολίτη που θα ήταν σε θέση σηκώσει στους ώμους του την υπόθεση της ευημερίας και της ανάπτυξης της πόλης του. Στην προσέγγιση των τραγωδιών του Ευριπίδη Ἑκάβη, Τρωάδες και Ἀνδρομάχη αναδεικνύεται η ριζοσπαστική παιδαγω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation are recorded, commented and evaluated the most important, in ouropinion, passages of ancient dramatic poetry which are theiologized by pedagogy andhumanized by moralizing, in the light of pedagogical science and philosophy.Specifically, through the analysis of the tragedies of Aeschylus Agamemnon,Choephoroi, and Eumenides, the pedagogical theiology and the moral anthropology ofthe poet are highlighted and documented, as well as its contribution to a Heraclitianworld of contradictions and conflicts, which ultimately overcomes the good. Then inthe tragedies of Ajax and Philoctetes of Sophocles the strong pedagogical character andthe philosophical-theological dimension of the poet's ideas are pointed out, whose maingoal was to shape the citizen who would be able to shoulder the issue of its prosperityand development. The approach of the tragedies of Euripides Hecuba, Troades andAndromache highlights the radical pedagogical theiology of the poet as well as themetaethical ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49293
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49293
ND
49293
Εναλλακτικός τίτλος
Theological, moral and educational aspects of Attic drama
Συγγραφέας
Πλατυπόδης, Λαμπρινός (Πατρώνυμο: Ευστάθιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παππάς Θεόδωρος
Μαρκαντωνάτος Ανδρέας
Φουντουλάκης Ανδρέας
Ευσταθίου Αθανάσιος
Συρόπουλος Σπυρίδων
Χουλιάρα-Ραΐου Ελένη
Πανταζάκος Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αττικό Δράμα (Tραγωδία - Kωμωδία); Φιλοσοφία; Θεολογία; Παιδαγωγική; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)