Προσεγγίζοντας τη γλωσσική διδασκαλία στο γυμνάσιο ως διδακτική - μαθησιακή πρακτική τοποθετημένη στις αρχές της κριτικής παιδαγωγικής

Περίληψη

Στη διατριβή αυτή αναπλαισιώνεται ο σχεδιασμός μιας ετήσιας έρευνας-δράσης που διενεργήθηκε το 2016-17 σε κεντρικό αστικό Γυμνάσιο στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, η υλοποίηση και η παρακολούθησή της καθώς και η αποτίμησή της σε κριτικό αναστοχαστικό πλαίσιο. Η έρευνα-δράση ήταν συμμετοχική και συνεργατική (3 εκπαιδευτικοί/φιλόλογοι και 67 μαθητές και μαθήτριες) και είχε στόχο αφενός την αποκωδικοποίηση και την κριτική αμφισβήτηση των αντιλήψεων και των υιοθετούμενων "δασκαλοκεντρικών" πρακτικών στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και αφετέρου την παρακολούθηση της απόπειρας μετασχηματισμού τους στη βάση των ηθικών και ανθρωπιστικών αρχών της Κριτικής Παιδαγωγικής προκειμένου να εξακριβωθούν οι όροι, οι δυσκολίες αλλά και οι προοπτικές. Η ε-δ εστίασε στα ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ του 2003, στα σχολικά βιβλία της Νεοελληνικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο, στην καταγραφή των παραμέτρων του σχολικού συγκείμενου, στις προσωπικές εκπαιδευτικές θεωρίες και ταυτότητες των εκπαιδευτικών και των μαθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation frames the planning of an annual research-action conducted in 2016-17 in a central urban Juniors High School in the course of Modern Greek Language, its implementation and monitoring as well as its evaluation in a critical reflective context. This action- research was participatory and collaborative (3 teachers / philologists and 67 students) and aimed on the one hand to decode and critically challenge the teacher-centered perceptions and practices adopted in the course of Modern Greek Language and on the other hand to monitor the transformation attempt based on the ethical and humanitarian principles of Critical Pedagogy in order to find out the terms, the difficulties but also the perspectives.Action-research focused on the Curricula of 2003, the textbooks of the Modern Greek Language for the High School, the recording of the parameters of the school context, the personal educational theories and identities of the teachers and students at the beginning and the end ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/49236
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/49236
ND
49236
Εναλλακτικός τίτλος
Approaching language teaching in junior high school as a teaching-learning practice along the principals of critical pedagogy
Συγγραφέας
Σφακιανάκη, Άννα (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών. Τομέας Θεωρίας και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Κατσαρού Ελένη
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Τσάφος Βασίλειος
Μπονίδης Κυριάκος
Μιχαλης Αθανάσιος
Χουρδάκης Αντώνης
Καρράς Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Φιλολογία
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική διδασκαλία στο Γυμνάσιο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)