Περίληψη
Στην παρούσα εργασία έγινε μια συστηματική προσπάθεια να διερευνηθεί ο βαθμός που το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας στην Α’ Γυμνασίου ανταποκρίνεται στους στόχους και τις προδιαγραφές που ορίζει το Πρόγραμμα Σπουδών. Η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα: πρωτίστως, μέσω της ανάλυσης του περιεχομένου μελετήθηκε ο βαθμός αντιστοιχίας του διδακτικού εγχειριδίου στους στόχους και τις προδιαγραφές που ορίζονται από τα θεσμικά κείμενα και σε δεύτερο επίπεδο διερευνήθηκε η στάση των εκπαιδευτικών, που διδάσκουν το εν λόγω μάθημα, και των μαθητών της Α’ Γυμνασίου, οι οποίοι έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, απέναντι στο μάθημα και το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος. Διεξήχθη μια δειγματοληπτική έρευνα σε πανελλαδική κλίμακα, συμμετείχαν σε αυτήν συνολικά διακόσιοι επτά (207) εκπαιδευτικοί και εννιακόσιοι τρεις (903) μαθητές της πρώτης τάξης του Γυμνασίου και επιχειρήθηκε η ανίχνευση των απόψεών τους σχετικά με τη χρη ...
Στην παρούσα εργασία έγινε μια συστηματική προσπάθεια να διερευνηθεί ο βαθμός που το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας στην Α’ Γυμνασίου ανταποκρίνεται στους στόχους και τις προδιαγραφές που ορίζει το Πρόγραμμα Σπουδών. Η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα: πρωτίστως, μέσω της ανάλυσης του περιεχομένου μελετήθηκε ο βαθμός αντιστοιχίας του διδακτικού εγχειριδίου στους στόχους και τις προδιαγραφές που ορίζονται από τα θεσμικά κείμενα και σε δεύτερο επίπεδο διερευνήθηκε η στάση των εκπαιδευτικών, που διδάσκουν το εν λόγω μάθημα, και των μαθητών της Α’ Γυμνασίου, οι οποίοι έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, απέναντι στο μάθημα και το διδακτικό εγχειρίδιο του μαθήματος. Διεξήχθη μια δειγματοληπτική έρευνα σε πανελλαδική κλίμακα, συμμετείχαν σε αυτήν συνολικά διακόσιοι επτά (207) εκπαιδευτικοί και εννιακόσιοι τρεις (903) μαθητές της πρώτης τάξης του Γυμνασίου και επιχειρήθηκε η ανίχνευση των απόψεών τους σχετικά με τη χρησιμότητα διδασκαλίας τα μαθήματος αλλά και της στάσης τους απέναντι στο ισχύον διδακτικό εγχειρίδιο. Τα αποτελέσματα που συγκεντρώθηκαν από τη δειγματοληπτική έρευνα παρέχουν σημαντικά δεδομένα για το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στην Α’ Γυμνασίου και επισημαίνουν την ανάγκη βελτίωσης του διδακτικού εγχειριδίου του μαθήματος, ώστε η διδασκαλία του μαθήματος να καταστεί αποτελεσματικότερη. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη με την προοπτική να συνεισφέρει στη γενικότερη επιστημονική και εκπαιδευτική συζήτηση σχετικά με το θέμα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στη μέση εκπαίδευση, ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν την ανάγκη βελτίωσης του τρόπου διδασκαλίας του μαθήματος. Για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι αναγκαία η ενεργοποίηση και η επίδειξη ουσιαστικού ενδιαφέροντος και η πραγματοποίηση εκτενέστερης επιστημονικής διερεύνησης των στάσεων των εκπαιδευτικών και κυρίως των μαθητών, ώστε να αποτελέσει ένα ενδιαφέρον και χρήσιμο αντικείμενο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In this study a systematic effort was made to investigate the extent to which the student's book "Ancient Greek language" of the 1st grade of the Secondary school corresponds to the objectives and specifications set by the curriculum. The investigation was carried out at two levels: firstly, through the content analysis, the degree of correspondence of the student's book with the objectives and specifications defined by the institutional texts was studied and at second level the attitudes of the teachers, who teach this course and of the students of the First High School, who first come into contact with the Ancient Greek Language, ,against the lesson and the teaching manual of the course were investigated. A sample survey was conducted on a nationwide scale, a total of two hundred and seven (207) teachers and nine hundred three (903) students of the 1st grade of Secondary school took part in it and their their attitudes towards the usefulness of teaching ancient Greek and towards t ...
In this study a systematic effort was made to investigate the extent to which the student's book "Ancient Greek language" of the 1st grade of the Secondary school corresponds to the objectives and specifications set by the curriculum. The investigation was carried out at two levels: firstly, through the content analysis, the degree of correspondence of the student's book with the objectives and specifications defined by the institutional texts was studied and at second level the attitudes of the teachers, who teach this course and of the students of the First High School, who first come into contact with the Ancient Greek Language, ,against the lesson and the teaching manual of the course were investigated. A sample survey was conducted on a nationwide scale, a total of two hundred and seven (207) teachers and nine hundred three (903) students of the 1st grade of Secondary school took part in it and their their attitudes towards the usefulness of teaching ancient Greek and towards the current student's book are presented. The results gathered from the sample survey provide important data for the Ancient Greek Language course at the 1st grade of Secondary school and highlight the need to improve the student's book of the course, so that teaching becomes more effective.The present research was conducted with the prospect of contributing to the general scientific and educational discussion on the subject of the teaching of Ancient Greek in Secondary education, an issue that concerns the educational community. The results of the research demonstrate the need to improve the way the lesson is taught. In order to achieve this goal, it is necessary to activate and demonstrate a substantial interest and to carry out a more extensive scientific research of the teachers' and students' attitudes in order to become an interesting and useful subject.
περισσότερα