Ο ρόλος της φωνολογικής ενημερότητας και της εργαζόμενης μνήμης στην εκμάθηση της ανάγνωσης μαθητών πρώτης σχολικής ηλικίας με μαθησιακές δυσκολίες, σε δίγλωσσο περιβάλλον

Περίληψη

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (ΜΔ) εκδηλώνουν μεγάλο εύρος δυσκολιών σε επιμέρους τομείς του γραπτού λόγου, οι οποίες οφείλονται σε ποικίλους παράγοντες. Αναφορικά με τον τομέα της ανάγνωσης, οι φτωχές δεξιότητες αποκωδικοποίησης και αναγνώρισης λέξεων, το περιορισμένο λεξιλόγιο, οι περιορισμένες αντιλήψεις σχετικά με τη δομή του κειμένου, οι αναποτελεσματικές στρατηγικές προσέγγισης οδηγούν σε ελλειπή κατανόηση κειμένου και κατ’ επέκταση στην αδυναμία κατάκτησης της αναγνωστικής δεξιότητας. Σήμερα, μεγάλος αριθμός ερευνών επιβεβαιώνει τη σημασία της ακεραιότητας του φωνολογικού συστήματος και της σωστής λειτουργίας της επεξεργασίας αυτών των πληροφοριών, που είναι αποθηκευμένες με ένα καλά κατηγοριοποιημένο τρόπο και βοηθούν στην καλή αποκωδικοποίηση των γραπτών λέξεων. Εξίσου, επιβεβαιώνεται ότι με την ικανότητα ανάγνωσης και την κατανόηση των κειμένων συνδέεται άρρηκτα η Εργαζόμενη Μνήμη, καθώς όποια και αν είναι η κατάσταση της αποκωδικοποίησης, η Εργαζόμενη Μνήμη επιτρέπει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Students with learning difficulties (LD) show a wide range of difficulties in individual areas of written language, which are due to a variety of factors. In the field of reading, poor decoding and word recognition skills, limited vocabulary, limited perceptions of the structure of the text, ineffective approach strategies lead to poor comprehension of the text and consequently to the impossibility of mastering the reading. Today, a large number of studies confirm the importance of the integrity of the phonological system and the proper functioning of the processing of this information, which is stored in a well-categorized way and helps in the good decoding of written words. It also confirms that Working Memory is inextricably linked to the ability to read and understand texts, and whatever the state of decoding, Working Memory allows information to be stored for use when and if there is a comprehension problem. The main purpose of the present study was to study and highlight the corr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48752
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48752
ND
48752
Εναλλακτικός τίτλος
The role of phonological awareness and working memory in the learning of reading of primary school students, with learning difficulties, in a diglossic environment
Συγγραφέας
Τσαμπαλάς, Ευάγγελος του Ανδρέας
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σαρρής Δημήτριος
Κούτρας Βασίλειος
Ζακοπούλου Βικτωρία
Τσιτσανούδη Νικολέττα
Παπαντωνίου Γεωργία
Στεργίου Αμαρυλλίς
Σακελλαρίου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Φωνολογική ενημερότητα; Εργαζόμενη μνήμη; Μαθησιακές δυσκολίες; Ανάγνωση; Διγλωσσία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
254 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)